دیدبان

پی‌جویی جرایم با ارتقاء دیپلماسی سایبری

پی‌جویی جرایم با ارتقاء دیپلماسی سایبری

به گزارش دیدبان به نقل از پلیس فتا ، سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه پی‌جویی جرایم سایبری با ارتقاء دیپلماسی سایبری نقش موثری در کشف جرم در سطح جهان داشته است از برگزاری نشست سایبری « جرایم در دنیای به هم پیوسته» در تاریخ پنجم و ششم به میزبانی پلیس سایبری کشور ایران خبر داد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا اظهار داشت: پلیس فتا به نمایندگی از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سازمان اینترپل نشستی تحت عنوان جرایم در دنیای به هم پیوسته را به منظور ارتقاء سطح همکاری های منطقه ای و بین المللی، دانش افزایی، تبادل تجربیات و مبارزه با جرایم سایبری فراملی برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این نشست نمایندگانی از کشورهای عضو سازمان اینترپل، رؤسای پلیس سایبری، نماینده دفتر مبارزه با جرایم سازمان یافته، نمایندگانی از دستگاه ها ی دولتی و اجرایی در حوزه امنیت سایبر و مسئولان لشکری و کشوری حضور خواهند داشت، اعلام کرد: این نشست در روزهای پنجم و ششم خردادماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: از آنجایی که جرایم سایبری محدود به موقعیت جغرافیایی نیست لذا از نیمه دوم سال ۹۰ پی جویی جرایم سایبری با تقویت دیپلماسی سایبری در دستور کار قرار گرفت که همین موضوع نقش موثری در کشف جرم در سطح جهان داشته است.

رئیس پلیس سایبری کشور با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد جرایم سایبری در اروپا و ۴۰ درصد جرایم سایبری در آسیا در حوزه جرایم سایبری فراملی گنجانده می شوند، اظهار داشت: در جرایم سایبری هر کس در هرجایی از دنیا می تواند مرتکب جرمی شود بنابراین ما سعی داریم تا دیپلماسی سایبری را توسعه دهیم.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه نشست ها می تواند در جهت ارتقاء همکاری ها و توسعه تعامل های پلیسی به منظور پیشگیری، مقابله و کشف جرم موثر باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن