دیدبان

دلیل درگیری های روز گذشته شورا چه بود؟!

دلیل درگیری های روز گذشته شورا چه بود؟!

دیدبان: «هیات امنای محلات » روز گذشته بهانه ای شد تا دم خروس اختلاف نظرهای شورا مشخص شود . شورای چهارم از ابتدا با این شعار فعالیت اش را آغاز کرد که  هدفش حل مشکلات شهر با نگاهی تخصصی است . اما بگو و مگوهای گاه بیگاه برخی از اعضا حاشیه هایی را برای شورا درست می کرد . اما اتفاق روز گذشته در عمر دو ساله شورای چهارم اتفاقی کم نظیر بود که چند دقیقه ای سبب توقف روند عادی مذاکرات شورا شد .

به گزارش افکارنیوز ،ماجرا با اعتراض رییس کمیته نظارت بر انتخابات شورایاری ها به نحوه شکل گیری امنای محلات آغاز می شود و با پاسخ سروری و طلایی ادامه پیدا می کند . رییس شورا می خواهد این بحث به اتمام برسد . اسماعیل دوستی اما می گوید تشکیل امنای محلات با این ترکیب بار روانی و اجتماعی دارد که با اعتراض سخنگوی شورا مواجه می شود.

در بحث های طلبگی گاهی صدا هم بلند می شود

رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران درباره فضای ایجاد شده در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران می گوید: این بحث ها حاشیه ای است و با وجود مشکلاتی که تهران دارد نباید به این بحث ها دامن زد .

او می گوید: این نوع بحث ها که مسائل داخلی شورا است مانند بحث های طلبگی می ماند . وقتی دو نفر با هم مباحثه می کنند وقتی بحث جدی می شود گاهی صداها هم بلند می شود . مهم این است که تمام این بحث ها برای خدمت بیشتر به شهروندان است.

تقی پور با بیان این که بحث شورایاری ها بحثی تخصصی است که نیاز به کارشناسی های فنی دارد گفت: این نوع سخنان در جلسات کارشناسی باید دنبال شود و نتیج بحث ها در صحن مطرح شود .

اقبال شاکری : جواب های ،هوی است

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورا هم فضای ایجاد شده در جلسه شورا را نا مناسب دانست و گفت: در بررسی این بحث باید ببینیم چه کسی شروع کننده است . وقتی با کلمات مبهم و ایهام دار موضوعی را مطرح می کنند که اذهان را به سمت افراد مختلفی می برند این احتمال وجود دارد که برخی از اعضا حساسیت به خرج دهند . باید از به کار بردن هرگونه جملات و کلمات و اظهار نظرهای غیر شفاف خودداری کنیم . بنابراین پاسخ های ،هوی است .

او ادامه اداد: وقتی به یک عضو وقت داده می شود که در خصوص موضوعی دیگر سخن بگوید اما رعایت امانت داری نمی شود چنین واکنش هایی طبیعی است و باید هیات ریسیه بلند گو را قطع و با قاطعیت از ادامه بحث جلوگیری می کرد .

اختلاف نظرها ناشی از اختلاف برداشت ها ست

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران هم ریشه این چالش را اختلاف در برداشت از موضوع هیات امنای محلات دانست و گفت : قرار نیست برای شورایاری ها مشکلی ایجاد شود . همه در جای خوشدان قرار دارند. پیش از این شهردار تهران در زمان تشکیل امنای محله خودش افرادی را انتخاب می کرد که پیشنهاد شده است این امنا از مساجد ،آموزش و پرورش منطقه ،بسیج ،سمن ها و... انتخاب شوند و انتخاب هیات امنا سلیقه ای نباشد و ...

وی تاکید کرد: در یک جلسه کارشناسی این مشکلات با توضیح بیشتر بر طرف می شود و خوشبختانه مشکل هم حل شد .

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن