دیدبان

صحن حرم مطهر امام علی مسقف شد

صحن حرم مطهر امام علی مسقف شد

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مراحل پایانی پروژه نصب چترهای سایه بان اتوماتیک صحن مطهر که توسط یک شرکت مهندسی آلمانی طراحی و ساخته شده اند در حال انجام است.

علاء أحمد رئیس بخش مهندسی آستان گفت: با تلاش کارکنان بخش مهندسی آستان اماکن نصب چترهای سایه بان که توسط شرکت آلمانی (اس راش) طراحی و ساخته شده اند آماده شده است. پایه های بتونی این چترها با همکاری مؤسسه کوثر که مجری پروزه صحن فاطمه زهرا (س) می باشد انجام شده و در حال حاضر مشغول نصب ستونها هستیم.

رئیس بخش مهندسی آستان افزود: نمایندگان شرکت طراحی کننده این چترها در شهر نجف حضور دارند و طی چند روز گذشته طی جلسات مشترک هماهنگیهای لازم جهت اجرای مراحل پایانی پروژه که برآورد می شود حدود سه ماه به طول بینجامد انجام گردید.

علاء کاظم در ادامه به ویژگی های این چترها اشاره کرد و گفت: کل پروژه شامل ۸ عدد چتر بوده که هرکدام به مساحت ۴۰۰ متر مربع می باشد و ارتفاع هر کدام در حالت باز ۱۲ متر است. ستون هر یک از این چترها با مرمر تزیین شده و مجهز به نورافکن می باشند و مساحت سایه ای که بوسیله ی این چترها ایجاد خواهد شد ۱۶۰۰ متر مربع می باشد.

علاء کاظم در پایان تصریح کرد: این چترها از لحاظ طراحی و کیفیت مطابق با چترهای موجود در صحن مسجد النبی در مدینه منوره می باشند و توسط همان شرکت آلمانی که در مدینه این پروژه را انجام داده طراحی و اجرا می شوند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران