دیدبان

پرز مدعی شد: ایران خطری برای منطقه است

پرز مدعی شد: ایران خطری برای منطقه است

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، روزنامه دیلی تلگراف انگلیس در گزارشی نوشت: هدف اصلی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی این است که مانع از توافق هسته‌ای میان آمریکا و ایران شود. نخست وزیر رژیم صهیونیستی چارچوب توافق هسته‌ای ماه گذشته را به عنوان «اشتباهی تاریخی» تقبیح کرد.

دیلی تلگراف افزود:«اما پرز دیدگاه خوشبینانه‌ تری به دیپلماسی آمریکا در برابر مسئله هسته‌ای ایران داشت.»

«شیمون پرز»، رئیس سابق رژیم صهیونیستی، در مصاحبه روزنامه دیلی تلگراف انگلیس گفت: «برخی افراد به سرعت یک راه حل نظامی عرضه می‌کردند. باراک اوباما همه گزینه‌ها را روی میز گذاشت، که شامل گزینه‌های غیرنظامی نیز می‌شد.»

پرز ضمن مطرح کردن این ادعا که ایران خطری برای منطقه است، در عین حال این را که این کشور ممکن است بر خاورمیانه سلطه یابد رد کرد.

رئیس سابق رژیم صهیونیستی گفت: «آیا ایران می‌خواهد خاورمیانه را اداره کند؟ آیا می‌توانید فرض کنید که ایران، ‌ سوریه و عراق و یمن و جاهای دیگر را بگیرد. آیا می‌خواهد در آنجا ماه عسل داشته باشد؟ آیا ایران از انگلیس، یا از فرانسه (که امپراتوری‌هایی داشته‌اند) بزرگ‌تر است؟ این مزخرف است.»

پرز در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: اسرائیل با بازسازی پشتیبانی فراجناحی دموکرات‌ها و جمهوریخواهان از تل آویو، باید بر «بحران» در روابط خود با آمریکا فائق آید. احیای «راه حل دو کشوری» برای کشمکش با فلسطینی بهترین راه برای رفع شکاف میان تل آویو و واشنگتن است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن