دیدبان

آیت الله جوادی آملی: گرفتاری اصلی ما فضای حقیقی است نه مجازی

آیت الله جوادی آملی: گرفتاری اصلی ما فضای حقیقی است نه مجازی

به گزارش دیدبان به نقل از حوزه ، آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار اسدالله دهناد سرپرست شرکت مخابرات ایران با وی، با بیان اینکه در جامعه بشری، در بسیاری از عرصه های علمی و اخلاقی تنزل وجود داشته است، افزود: اینکه هر ساله چند همایش برای بیماریهای مشترک انسان و دام برگزار می کنند، نشان دهنده این مساله است؛ مگر می شود انسان و دام بیماری مشترکی داشته باشند؟

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: زیرمیزی و روی میزی مرض است، کسی که همسر دارد و به دیگران نگاه می کند، او مریض است؛ این ها مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ما باید حقیقت پذیر، حقیقتمند و حق مدار باشیم؛ متاسفانه بسیاری از افراد شخص محور یا حزب و جناح محورند.

وی وجود چنین مساله ای را موجبات بروز مشکلات جدی در جامعه دانست و گفت: اگر کسی حق مدار و حق محور بود، وقتی بازنشست شد با آبرومندی بازنشست می شود؛ باید از بروز انحرافات اخلاقی در عرصه خدمت رسانی مراقبت کرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم در برابر فضای حقیقت کارهای حقیقی بکنیم و بدانیم که کارهای فنی و امثال آن مقدمه کار است، تصریح کرد: ما نباید منتظر باشیم که کسی به ما پیام را برساند، شما باید خودتان پیام آفرین باشید.

وی استفاده از توانایی های علمی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی را امری مهم دانست و گفت: برای به دست آوردن محتوا در این مسیر، باید با اساتید دانشگاه، حوزه و کسانی که درد دین و دغدغه اصلاح جامعه دارند، تعامل برقرار کرد.

وی خانواده را از مسائل مهم در جامعه اسلامی برشمرد و افزود: خانواده، ازدواج جوانان، خطر بالا رفتن سن ازدواج و پایین آمدن سن فحشا، از جمله مسائل موجود در جامعه است که باید در تمامی عرصه ها مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به توصیه ها و پاداش های تبیین شده در آیات و روایات اسلامی درباره ازدواج، گفت: باید در این عرصه با فرهنگ سازی و مقابله با ترویج ضد ارزش ها، موانع را کنار زد و جوانان را به این مساله ترغیب کرد.

وی در پایان افزود: شما باید پای صحبت های اندیشمندان حوزه و آنها که درد دین دارند، بنشینید و حرف های آنها را که کم هم نیستند، به جامعه منتقل کنید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن