دیدبان

اگر مک‌فارلین رو نمی‌شد، با آمریکا به جاهای خوبی می‌رسیدیم!

اگر مک‌فارلین رو نمی‌شد، با آمریکا به جاهای خوبی می‌رسیدیم!

به گزارش دیدبان ، مرتضی الویری در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد درباره ماجرای "مک فارلین" گفته است:‌ آقای هاشمی در زمان جنگ شخص دوم مملکت بود و به دلیل اینکه هم در جریان جنگ به‌شدت مورد تایید امام بود قرار بر این شد برای مبادله و آزادسازی گروگان‌هایی که در لبنان بودند تبادلی صورت بگیرد.

ما چیزهایی بگیریم و چند نفر بیگناه هم که گروگان گرفته شدند آزاد شوند. اقدام ما اقدام بشردوستانه بود ولی این اقدام بشردوستانه را در ازای دریافت موشک‌های تاو امریکا انجام می‌دادیم. امریکا هم موافق این مساله بود بنابراین قرار شد چنین اقدامی صورت بگیرد.

ضمن اینکه امریکا می‌خواست درآمد حاصل از این کار را خرج شورشی‌های نیکاراگوئه کند.

اینکه امریکا چه خوابی برای آن درآمد دیده بود به ما ارتباطی نداشت. من در عین ارادت بسیار زیادی که به مرحوم آیت‌الله منتظری داشتم و امروز هم این ارادت در ذهن من حک شده ولی از گله‌مندی ایشان در آن مورد انتقاد داشتم و الان هم انتقاد دارم. ایشان می‌گفت چرا جریان مک فارلین را به من نگفتید و من باید از کانال‌های دیگر باخبر شوم. بحث عبارت از این است که اگر این مساله افشا و باز می‌شد به‌طور کلی اثربخشی‌اش را از دست می‌داد و به هدف نمی‌رسید و منطقی بود چراغ خاموش مسیر طی شود. اگر چراغ خاموش طی می‌شد در همین مسیر جریان افشاگری روزنامه الشراع اتفاق نمی‌افتاد و جریان جلو رفته بود و در آن صورت حتی ممکن بود ما جنگ را زودتر تمام می‌کردیم و بسیاری از جوان‌هایی که شهید شدند الان زیر خاک نبودند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن