دیدبان

درخواست کمک ملک عبدالله از اوباما بی پاسخ ماند

درخواست کمک ملک عبدالله از اوباما بی پاسخ ماند

دیدبان: ملک عبدالله، پادشاه اردن در پیامی به دولت اوباما گفته است که حملات هوایی ایالات متحده آمریکا به تنهایی نمی تواند پیشرفت های داعش در عراق و سوریه را متوقف کند و قلمروی پادشاهی او یعنی اردن درب بعدی مقصد داعش خواهد بود.

به گزارش افکارنیوز به نقل از دبکافایل؛ داعش در حال حضر هیچ گونه مشکلی در حمله به جنوب اردن ندارد. ارتش اردن در این بخش ضعیف است و بخش عمده ارتش آن در شمال و در مرزهای اردن و سوریه مستقر شده اند. ملک عبدالله، پادشاه اردن اشاره کرده است که حتی یک حمله کوچک در جنوب می تواند تهدیدی برای مرزهای شمالی عربستان باشد.

عبدالله پیشنهاد کرده است که نیروهای کماندوی دلتای آمریکا در شرق سوریه در برابر قدرت هسته ای داعش تاثیر کمتری دارند و تسکین دهنده موثرتری برای به حداقل رساندن خطات دولت اسلامی برای عربستان، امارات و اردن است.

منابع دبکافایل در واشنگتن گزارش می کنند که مقامات آمریکایی حتی حاضر به روبرویی با هشدارهای عبدالله نشده اند و آن را بی اهمیت جلوه داده اند. اما همزمان جان کری روز دوشنبه فتح الرمادی، مرکز بزرگترین استان عراق را مورد توجه قرار داده است.

بغداد تنها ۱۱۰کیلومتر با الرمادی فاصله دارد. همین برای ترسیدن از رسیدن داعش به پایتخت درغیاب هرگونه قدرت قابل توجه نظامی عراق، کافیست.

منابغ بغداد اعلام کرده اند که نیروهای شبه نظامی شیعی برای اعزام به استان غربی عراق الانبار اعلام آمادگی کرده اند. اما اعزام نیروهای شبه نظامی شیعی به الرمادی در الانبار تلاشی ناامیدکننده است چرا که جمعیت غالب سنی بیشاز آنکه حامی شبه نظامیان شیعی باشند، طرفدار داعش هستند و راه را برای آنها هموار کرده اند.

درامان، پایتخت اردن،پادشاه اردن تعدادی از مقامات ارشد امنیتیف وزیر کشور و رییس امنیت داخلی و همچنین تعدادی از افسران رده بالای پلیس را اخراج کرد. آنها به استفاده از خشونت بیش از اندازه برای پراکنده کردن تظاهرات در شهر جنوبی معان متهم شده بودند. اما منابع دبکافایل می گویند کاهش اعتبار این مقامات در معان برای مقابله با نفوذ رو به رشد گروه های افراطی داعش و القاعده دلیل این برکناری ها بوده است

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن