دیدبان

توصیه سیاسی ولایتی به آرژانتینی ها

توصیه سیاسی ولایتی به آرژانتینی ها

به گزارش دیدبان به نقل از فارس، «علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با شبکه تحلیلی- خبری C۵N آرژانتین در خصوص پرونده آمیا و دخالت ایران در این انفجار گفت: ما این را یک اتهام می‌دانیم، یک اتهام بی‌پایه و کاذب و به آرژانتین هم نصیحت می‌کنیم که ابزار دست صهیونیست‌ها نشود.

وی با تأکید بر اینکه دشمنی صهیونیست‌ها علیه ایران امری شناخته شده است، گفت: صهیونیست‌ها در منطقه از ایران و متحدین ایران ضربه خوردند و دیگر جرأت ندارند در منطقه علیه ایران کاری کنند لذا دیگران را تحریک می‌کنند.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در مورد تمایل ایران برای حل موضوع آمیا و حضور نمایندگان ایران برای حل مسئله در آرژانتین نیز با طرح این پرسش که آیا مقامات آرژانتینی حاضرند به دلیل نقص توافق فروش اورانیوم غنی شده در ایران محاکمه شوند؟ تصریح کرد: آرژانتین اکنون در موقعیتی نیست که اعضای مسئول یک کشور مستقل را مورد بازجویی قرار دهد، اگر کشوری نتوانست امنیت داخلی خود را حفظ کند، به کشور دیگر چه ارتباطی دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا ارتباطی بین ایران و حادثه آمیا وجود دارد، تأکید کرد: به هیچ وجه، متاسفانه تعداد زیادی از مسئولین آرژانتین تحت فشار صهیونیست‌ها تسلیم می‌شوند زیرا صهیونیست‌ها در آنجا نفوذ زیادی دارند.

ولایتی در خصوص اینکه عده‌ای‌ در آرژانتین تحت تاثیر جوسازی رسانه‌ای، ایران را کشوری تروریستی می‌دانند؟ گفت: ما لازم نمی‌دانیم که به مردم کشور شما جواب دهیم؛ مگر مردم کشور شما حاضرند راجع به مطالبی که ما در مورد آرژانتین بیان می‌کنیم و درست هم است، جواب دهند. ما می‌گوییم که آرژانتین اغلب اوقات حکومتش تحت تاثیر نفوذ آمریکایی‌ها و صهیونیست‌هاست؛ شما حاضرید جواب دهید که چرا اینقدر ضعف نشان می‌‌دهید.

به گزارش فارس، بعد از حادثه آمیا لابی صهیونیستی در آرژانتین برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران و برخی مقامات کشورمان را به دست داشتن در این حادثه متهم کردند؛ اتهاماتی که هیچ‌گونه سند و مدرکی نداشت و در هیچ کدام از مجامع قضایی و دادگاههای بین‌المللی به اثبات نرسید، اما لابی صهیونیستی موفق شد با این اتهامات از یک سو روابط ایران و آرژانتین را تحت الشعاع قرار داده و از طرف دیگر افکار عمومی آرژانتین را علیه ایران بسیج کند.

در سالهای اخیر و با روی کار آمدن «کریستینا فرناندز» به عنوان رئیس جمهور آرژانتین گام‌هایی برای رفع این اتهامات و روشن کردن افکار عمومی در آرژانتین و حوزه آمریکای لاتین برداشته شد و در همین راستا دو نفر از خبرنگاران شبکه تحلیلی- خبری C۵N آرژانتین به منظور ارائه چهره‌ واقعی از ایران و انعکاس واقعیت‌هایی از توافق هسته‌ای ایران با غرب و سایر مسائل سیاست خارجی کشورمان به ایران سفر کردند.

این خبرنگاران در این سفر با استفاده از این فرصت و برای تنویر افکار عمومی جامعه آرژانتین در خصوص پرونده آمیا و جنجال آفرینی علیه ایران با تنی چند از شخصیت‌های برجسته کشورمان از جمله «علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام والمسلمین «محسن ربانی» رایزن اسبق کشورمان در آرژانتین گفت‌وگویی انجام دادند.

آنها همچنین با تعدادی از خانواده‌های شهدای هسته‌ای و خانواده‌های قربانیان ترور نیز گفت‌وگویی داشته‌اند.

حاصل ماموریت خبرنگاران آرژانتینی در قالب مستندی چند قسمتی از این شبکه خبری در حال پخش می‌باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن