دیدبان

واکنش‌واعظی به توجیه‌مخابرات برای افزایش تعرفه‌ها

واکنش‌واعظی به توجیه‌مخابرات برای افزایش تعرفه‌ها

به گزارش دیدبان به نقل از روزنامه خراسان ، محمود واعظی، وزیر ارتباطات، گفت: قرار نیست که برای جبران همه ضررها و به بهانه کاهش درآمد، دست در جیب مردم کرد بلکه باید مدیریت ها اصلاح شود . دکتر واعظی در حاشیه پنجمین جشنواره فناوری اطلاعات وارتباطات درپاسخ به این سوال خبرنگاران مبنی براین که مخابرات دلیل درخواست افزایش تعرفه مکالمه راضرر ده بودن این شرکت اعلام کرده است، گفت: ما در پست هم ضرر ده بودیم ،امابا چابک سازی وعوض کردن سیاست ها ،سال گذشته سود ده شدیم.

وی ادامه داد: سال گذشته که طرح همکدی اجرا شد آبونمان تلفن ثابت ۳۰ تومان بود،رقمی که با افزایش ۳۰ برابری الان ۹۰۰ تومان است و در حال حاضر مخابرات از هر خط تلفن ۸۷۰ تومان اضافه می گیرد. این پول کجا می رود ؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا تلاش مخابرات برای افزایش تعرفه های تلفن ثابت نوعی زیاده خواهی محسوب نمی شود، اظهار کرد: همان طور که پیش از این نیز اعلام کرده ایم این موضوع بستگی به هدف مخابرات دارد و اگر خدمات این شرکت توسعه ای باشد و در خدمت مردم قرار گیرد، ممکن است بتوانیم تعرفه ها را دوباره مورد بررسی قرار دهیم.

نارضایتی وزیر از خدمات اپراتورهای موبایل

واعظی در بخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی درباره دلیل نبود نام اپراتور های تلفن همراه در میان بر گزیدگان فاوا تصریح کرد: با توجه به این که اپراتورها در سال گذشته تمام وقت خود را صرف امور توسعه ای کرده بودند در برخی شاخص ها که به طور مشخص مربوط به خدمت رسانی به مردم می شد، نمره های خیلی بالایی کسب نکردند و به حدنصاب نرسیدند.

وزیر ارتباطات در ادامه، در پاسخ به سوالی مبنی براین که آیا دولت قصد دارد بخش های حاکمیتی و زیر ساختی را از مخابرات پس بگیرد، اظهار کرد: مخابرات به این دلیل واگذار شد که از انحصار خارج شود و در آن فضای رقابت شکل گیرد، اما در واگذاری این شرکت در آن زمان اشتباهی رخ داد و به طور هم زمان برای سیم های مسی، داکت ها و آنچه طی ۵۰ سال گذشته در زیر زمین ایجاد شده بود، تعیین تکلیف نشد.

به همین دلیل اکنون پیشنهاد ما آن است که باید فضایی ایجاد کنیم که تمام شرکت های خصوصی بتوانند از این امکانات استفاده کننددر گذشته نیز اعلام کرده ایم که به دنبال این نیستیم که مخابرات به دولت بازگردانده شود بلکه به دنبال اصلاح روند خصوصی سازی این شرکت هستیم.

وی همچنین درباره شبکه ملی اطلاعات گفت : در بحث زیر ساخت شبکه ملی اطلاعات، پروژه ای اجرایی شده است که قرار بود یکی از این روز ها به پایان برسد که جزئیات آن را اعلام می کنیم.

پهنای باند در انحصار وزارت ارتباطات نیست

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره انحصار پهنای باند در وزارت ارتباطات و شرکت زیر ساخت گفت : آنچه ما به عنوان پهنای باند از خارج وارد می کنیم، برای ارائه به شرکت ها نیازمند پالایش، اجرای مباحث امنیتی و... است و این تنها به وزارت ارتباطات مربوط نمی شود و سرمایه گذاری زیادی هم می طلبد و همه این فرآیند تنها در اختیارما نیست بلکه در اختیار قانون گذار است و اگر روزی بنا باشد در این زمینه تصمیمی گرفته شود باید در سطح نظام چنین تصمیمی اتخاذ شود.

ایجاد ۱۰۰هزار شغل در حوزه ICT

وزیر ارتباطات همچنین در مراسم جشنواره فاوا با بیان این که سال جاری ۸ پروانه در حوزه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات صادر می شود،گفت: با صدور این مجوز ها پیش بینی شده است که ۱۰۰ هزار شغل نیز در این عرصه ایجاد شود. وی با بیان این که شبکه انتقال دیتا در یک سال گذشته ۳ برابر شده است، از افزایش ۴برابری پهنای باند اینترنت داخل خبر داد.واعظی با بیان این که ۲۷.۵ میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود دارد، افزود: ۷۱ میلیون نفر در ایران از موبایل استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۴ خوشه خدمات دستگاه های دولتی، شناسایی و در ۳۱ کارگروه استانی ارائه شده است. همچنین آیین نامه های این موضوع در شورای عالی فناوری اطلاعات به تصویب رسیده، تا بتوانیم امسال دولت الکترونیک را در کشور اجرایی کنیم. از طرف دیگر با توسعه موبایل نسل سوم و چهارم، پیش بینی می شود ۸۰ درصد مردم تا پایان امسال تحت پوشش نسل های جدید موبایل قرار گیرند و بتوانیم دولت موبایل را جایگزین دولت الکترونیک کنیم.

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت توجه به موضوع دولت الکترونیک،خاطرنشان کرد: در حال حاضر راهی جز استقرار دولت الکترونیک در کشور نداریم. البته تا به حال گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است و حتی می توانیم با توجه به ظرفیت های کشور، دولت همراه را به معنای واقعی کلمه در کشور اجرا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به احیای شورای عالی فناوری اطلاعات به عنوان نهاد سیاستگذار اجرایی کشور در دولت یازدهم گفت: این شورا موضوعات مهمی را از جمله توسعه پهنای باند در دستور کار قرار داد و برای اولین بار برنامه منسجم توسعه شبکه پهنای باند تنظیم و مشخص شد که برای این کار ۴۰ هزار میلیارد تومان باید سرمایه گذاری شود که باید بیش از دو سوم آن توسط بخش خصوصی باشد.

مهم ترین نکات

آبونمان تلفن ثابت ۳۰ تومان بود،رقمی که با افزایش ۳۰ برابری الان ۹۰۰ تومان است و در حال حاضر مخابرات از هر خط تلفن ۸۷۰ تومان اضافه می گیرد . این پول کجا می رود ؟

قرار نیست که برای جبران همه ضرر ها دست در جیب مردم کرد بلکه باید مدیریت ها اصلاح شود .

به دنبال اصلاح روند خصوصی سازی مخابرات هستیم.

نارضایتی وزیر از خدمات اپراتورهای موبایل

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن