دیدبان
فرمانده نیروی دریای ارتش:

اجازه نا امن شدن خلیج فارس را نمی دهیم

اجازه نا امن شدن خلیج فارس را نمی دهیم

دیدبان: وی در گفت و گو با افکار نیوز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان در مورد اینکه " خلیج فارس ناامن برای همه ناامن خواهد بود" اظهار داشت: دیدارهایی که مسئولان نظام و مسئولان نیروهای مسلح در خدمت مقام معظم رهبری هستند معمولا ایشان سر فصل هایی را در این دیدار ها ابلاغ می فرمایند که به عنوان دستور ب همه سازمانهای در ارتباط است.

به گزارش افکارنیوز، فرمانده نیروی دریای ارتش اظهار داشت: در تمامی ملاقات ها رهنمودهای معظم له به عنوان دستور کار در نیورهای مسلح و در قوه مقننه و یا مجریه و یا قضائیه در دستور کارخواهد بود.

سیاری تصریح کرد: سخنان اخیر مقام معظم رهبری تدابیری حکیمانه بود که ابلاغ فرمودند زیرا امنیت خلیج فارس مربوط به همه کشورهخای حاشیه خلیج فارس است و کشورهای همسایه خلیج فارس باید امنیت آن را تامین کنند و تنها بر عهده این کشور ها است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: منافع موجود در خلیج فارس متعلق به خلیج فارس است و طبق قوانین و مقرراتی که توسط کشور حاشیه خلیج فارس تدوین شده اجرا می شود و اینکه کشوری از آن سر دنیا بیاید و بخواهد امنیت کشور های حاشیه خلیج فارس را تامین کند نه تنها کاری ارزشمند و طبق مقررات نیست بلکه به قصد ایجاد منافع نا مشروع خود هستند اما برای ماندن در منطقه ایران هراسی را راه انداخته اند.

وی افزود: کشوری که از آن سر دنیا امده به دنبال ایران هراسی و اسلام هراسی است و کشور های کوچک حاشیه خلیج فارس را از ایران می ترسانند و کشورهای همسایه نیز به دنبال مکمل قدرت می روند و مشکل منطقه همین خارجی ها هستند.

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه حفظ منافع خلیج فارس مربوط به کشورهای همسایه است تاکید کرد: تامین امنیت خلیج فارس بر عهده کشور های منطقه است و این کشورها هستند که می توانند امنیت خود را تامین کنند اما کسانی که در جای دیگری از دنیا هستند و بیایند و تصمیم برای امنیت خلیج فارس بگیرند نادرست است و مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید کردند.

وی افزود: بارها اعلام کرده ایم برقراری امنیت در خلیج فارس می تواند بر عهده همه کشورهای منطقه باشد و ایران هم توانایی برقراری امنیت در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان را دارد و اجازه نمی دهد این منطقه نا امن شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: آنهایی که ادعا می کنند به دنبال تامین امنیت منطقه هستند باید بدانند به هر جا رفته اند موجب نا امنی شده اند . ما به دنبال تامین امنیت خلیج فارس توسط کشورهای حاشیه این خلیج هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آمریکایی ها موضوع تهدیدات نظامی را مطرح می کنند پاسخ نیروهای مسلح چه خواهد بود بیان داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری در جمع نیروهای مسلح سخن گفتند نیروهای مسلح باید در ایجاد توانمندی دفاعی و آمادگی صد درصدی در برابر هرگونه تهدید در دریا و زمین و هوا را داشته باشند و این یک دستورالعمل است .

وی افزود: بر طبق این دستور مقام معظم رهبری قطعا برنامه های نیروهای مسلح در جهت ارتقای توانمندی دفاعی برای دفاع از مرز ها و منافع کشور در دستور کار بوده و هست و مطمئن باشید هر دشمنی بخواهد تعرضی داشته باشد با تیزی خشم جوانان کشور روبرو خواهند شد. ما محکم در برابر هر تهدیدی ایستادگی می کنیم.

سیاری تصریح کرد: در راستای اجرای منویات فرمانده کل قوا، ما در نیروی دریایی در جهت ارتقای توان رزمی ،ر آموزش نیروی انسانی ، ساخت و تولید تجهیزات در برنامه کاری ما است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن