دیدبان

اوباما درباره نحوه کشتن «بن لادن» دروغ گفته است

اوباما درباره نحوه کشتن «بن لادن» دروغ گفته است

به گزارش دیدبان ، «سیمور هرش» روزنامه‌نگار تحقیقی روزنامه آمریکایی «نیویورکر» تأکید کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا درباره نحوه کشتن «بن لادن» سرکرده القاعده دروغ گفته است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد که هرش تصریح کرده که اوباما شتاب داشته تا از مرگ رهبر ارشد القاعده برای خود اعتبار کسب کند.

هرش در بازبینی کتاب‌های لندن استدلال کرد که این تصمیم اوباما، ارتش و جامعه اطلاعاتی آمریکا را وادار کرد که تقلا کنند که نسخه رئیس‌جمهور آمریکا از این حوادث را مورد تأیید قرار دهند.

این روزنامه‌نگار آمریکایی تأکید کرد: با این وجود دروغ‌گویی در این سطح بالا، زندان‌های محرمانه، حملات هواپیماهای بدون سرنشین، حملات شبانه نیروهای ویژه، نادیده گرفتن زنجیره فرماندهی و حذف آنهایی که ممکن است با این کارها مخالفت کنند، همچنان بعنوان روش کار سیاست آمریکا باقی ماند.

وی در ارتباط با سیاست‌های مبارزه با تروریسم اوباما گفت و تصریح کرد که اظهارات خود را بر اساس یک منبع ناشناس مطرح می‌کند.

هرش تأکید کرد که این منبع، یک «مقام اطلاعاتی بازنشسته است که درباره اطلاعات اولیه حضور بن لادن در ابوت آباد آگاهی دارد.

منبع این روزنامه‌نگار آمریکایی تأکید کرده است که دولت پاکستان نقش فعالی در تأیید و اجرای حمله به مقر بن لادن داشته است.

این منبع همچنین تصریح کرد که دولت اوباما در ابتدا پذیرفته بود که اعلام کند که بن لادن در یک حمله هواپیمای بدون سرنشین کشته شده است نه اینکه بگوید در عملیات نیروهای ویژه فعال آمریکا جان خود را از دست داده است.

هرش تأکید کرد: سخنان اوباما از روی شتابزدگی مطرح شد. این مجموعه اظهارات نادرست در هفته‌های آتی موجب ایجاد هرج و مرج خواهد شد.

وی همچنین دولت اوباما را متهم کرد که جزئیات خود حمله را شاخ و برگ داده و آن را جذاب جلوه داده است و القاعده را به تهدید بزرگتری در مقایسه با تهدید واقعی که قبل از مرگ بن لادن داشت، جلوه داده است.

کاخ سفید هنوز اظهارنظری درباره ادعاهای هرش مطرح نکرده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن