دیدبان
در پی مرگ مشکوک دختر مهابادی:

بازی رسانه های ضد انقلاب با احساسات مردم مهاباد

بازی رسانه های ضد انقلاب با احساسات مردم مهاباد

به گزارش دیدبان به نقل از مشرق، خبر فوت یک دختر مهابادی در حالی در شبکه های تلویزیونی معاند و فضای مجازی از طرف رسانه های بیگانه و شبکه های اجتماعی به سرعت منتشر شد که همه آنها به اتفاق آراء قضیه را برعکس کرده و خلاف واقعیت را نوشته اند.

در این راستا رسانه های گروهکهای تروریستی که بسیار سعی دارند احساسات پاک مردم کرد را از طریق انحراف در افکارعمومی تحریک کنند، با تهیه آهنگها، اشعار و دلنوشته هایی نیات شوم خود را بیش از پیش نمایان می کنند.

گروهکهای تروریستی مطلع هستند طیف بسیار وسیعی از مردم مذهبی و مسلمان کرد تمایل به همراهی با اندیشه های ضددینی و چپی آنها ندارند، با هزار و یک ترفند و حیله سعی در تشکیک خدمتگذاری نیروهای خدوم و انقلابی به مردم و ایجاد شکاف و فاصله بین آنها و جمهوری اسلامی دارند.

لذا لازم است همه هموطنان ضمن هوشیاری مراقب حقه های رسانه ای مزدوران استکبار باشند. همچنین ضروری است رسانه های داخلی نیز، با ورود جدی، به موقع و بر پایه منابع مؤثق در این خصوص شفاف سازی کنند.

اما ماجرا چیست و از چه قرار است؟

"برپایه اطلاعات دریافتی ماجرا از آنجا شروع شد که صاحب هتل وقتی خبر از حضور دختر مذکور در یکی از اتاقهای هتل با فردی نامحرم شد، اقدام به اعلام تلفنی این موضوع به پدر و مادر وی نمود.

پس از این اتفاق ف.خ که نمی خواست با پدر و مادرش در این شرایط روبرو شود، تصمیم به خروج از بالکن اتاق و ورود به بالکن اتاق دیگر می گیرد تا از این طریق از هتل خارج شود و در همین حین از طبقه چهارم هتل سقوط کرده و فوت می کند.

با مشخص شدن موضوع و ورود پلیس آگاهی مهاباد به ماجرا، مرد همراه متوفی و محبوس شده در اتاق هتل به این اداره منتقل و تحت بازجویی قرار می گیرد.

متهم در بازجویی ها مدعی می شود که وی چندین بار از دختر درخواست نموده فرار نکند و جانش را به خطر نیاندازد؛ اما متوفی به خاطر ترس از روبرو شدن با والدینش بدون فکر کردن به عاقبت فرار از طریق پنجره طبقه چهارم هتل، این اقدام را انجام داد که در نهایت منجر به سقوطش شد." لازم به ذکر است فرد دستگیر شده در این ماجرا که لحظاتی قبل از مرگ ف.خ در کنار وی بود، هیچ ارتباطی با سازمانهای امنیتی و انتظامی نداشته و با تکمیل پرونده و اتمام بازجویی به مراجع ذی صلاح قضایی معرفی شده است و قطعاً با رسیدگی به پرونده اش و تعیین میزان جرم مرتکب شده به جزای خود خواهد رسید.

واکنش استانداری

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی، ابعاد و جزئیات مربوط به واقعه هتل تارای مهاباد را تشریح کرد. علیرضا رادفر در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که صبح پنج شنبه در محل استانداری ترتیب یافت، ابعاد و جزئیات مربوط به واقعه هتل تارای مهاباد را تشریح نمود.

وی در این ارتباط اظهار کرد: در روز یکشنبه 13 اردیبهشت ماه در هتل تارای مهاباد، یک خانم به علت سقوط از طبقات هتل به پایین متاسفانه جان خود را از دست داد که در این ارتباط رسانه های معاند و ضد انقلاب سعی دارند با فضاسازی و ارائه اخبار کذب، چهره مهاباد را مخدوش و زمینه آشوب را در این شهرستان فراهم کنند.

رادفر ضمن تسلیت به خانواده متوفی افزود: متهم احتمالی این حادثه، دستگیر شده و قوه قضاییه با دقت و قاطعیت در حال بررسی موضوع تا حصول نتیجه است.

وی ادامه داد: به دنبال حادثه مذکور، برخی سایت های عمدتا بیگانه و ضد انقلاب، شروع به فضاسازی کردند که یک نفر از نیروهای امنیتی باعث شده که این خانم در حین فرار سقوط کند.

معاون استاندار تاکید کرد: شخصی که متهم احتمالی است، فردی است مربوط به بخش خصوصی و هیچ ارتباطی با نهادهای دولتی و امنیتی ندارد؛ این شخص بعنوان مشاور در هتل مستقر شده بود که در خصوص ارتقای درجه هتل به مسئولان هتل کمک کند.

رادفر همچنین به تجمع برخی از جوانان مهابادی در روز گذشته(پنج شنبه) در جلوی هتل تارا اشاره کرد و افزود: به دنبال فضاسازی رسانه های معاند، متاسفانه عده ای از جوانان مهابادی تحریک شده و دیروز جلوی هتل تارا تجمع و اقدام به آتش زدن هتل نمودند.

وی اضافه کرد: با توجه به فضای بوجود آمده و اینکه احساسات مردم و جوانان در این موضوع جریحه دار شده ما این را طبیعی می دانیم، اما نباید از این احساسات سوء استفاده شود.

معاون استاندار افزود: در تجمع روز گذشته، نیروهای انتظامی ما با خویشتن داری تمام و با هدف مدیریت موضوع، اقدام نمودند اما متاسفانه عده ای از جوانان، از خویشتن داری پلیس سوء استفاده کرده و به هتل خساراتی را وارد کردند؛ برخی از این تجمع کنندگان مسئول هتل را مقصر حادثه می دانند که این موضوع نیز در حال بررسی است.

رادفر در ادامه با بیان اینکه تجمع روز گذشته متاسفانه آن جایگاهی را که مهاباد در چند سال اخیر در حوزه سرمایه گذاری، سرمایه پذیری و گردشگری بدست آورده بود، زیر سوال برد، افزود: در همین نوروز 94، نزدیک به 100 هزار گردشگر به مهاباد سفر کردند؛ این فرصت و ظرفیتی است که به سادگی بدست نیامده و حاصل فضای امن و آرامشی است که مردم فهیم، نخبگان مهاباد و مسئولان در این شهرستان بوجود آورده اند.

وی ادامه داد: در چند روز آینده نیز یک همایش سرمایه گذاری در مهاباد برگزار خواهد شد که میهمانان آن قرار بود در همین هتل تارا مستقر شوند؛ با این اوضاع آیا سرمایه گذاران رغبتی برای حضور و فعالیت در مهاباد خواهند داشت؟ لذا از مردم فرهنگی و فهیم مهاباد، والدین آن جوانان و متنفذین می خواهیم که این جوانان را توجیه کنند تا در مسیر اهداف معاندین نظام و عناصر ضد انقلاب کومله و دموکرات قرار نگیرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: عناصر ضد انقلاب در تلاش هستند که اوضاع مهاباد را در این موضوع، به گونه دیگری نشان دهند و با انتشار اخبار کذب تیراندازی و کشته شدن افراد، می خواهند فضا را مخدوش کنند.

رادفر همچنین گفت: اکثر تجمع کنندگان روز گذشته در جلوی هتل تارا، جوانان بین 15 تا 22 سال بودند که تجربه کافی ندارند و بصورت احساسی با موضوع برخورد کردند؛ از والدین عزیز این جوانان می خواهیم که با این جوانان صحبت و آنها را توجیه کنند که با این اقداماتشان، فرصت های سرمایه گذاری و توسعه مهاباد را زیر سوال نبرند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین در رابطه با انتشار اخبار کذب در برخی رسانه ها مبنی بر تیراندازی نیروهای پلیس به تجمع کنندگان در روز گذشته نیز گفت: هیچ تیراندازی توسط نیروهای انتظامی ما در تجمع روز گذشته ی مهاباد صورت نگرفته و مامورین انتظامی، فقط با روش های ضد اغتشاش و با خویشتن داری کامل، سعی در متفرق نمودن تجمع کنندگان داشتند.

رادفر تاکید کرد:البته باید اذعان کنیم که این خویشتن داری همیشگی نخواهد بود و اگر ملاحظه شود که این احساسات و هیجان جوانان را به مسیر و کانال های مورد نظر معاندین و عناصر ضد انقلاب می ‌کشانند با قاطعیت تمام با موضوع برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: ما بصورت جدی پیگیر موضوع هستیم و مراحل لازم را طی می کنیم و مطمئنا با خاطیان این قضیه با قاطعیت برخورد خواهد شد.

معاون استاندار همچنین در رابطه با مجروحین تجمع روز گذشته مهاباد گفت: با توجه به وقوع آتش سوزی در هتل، عده ای جلوی ماشین های آتش نشانی را برای ورود به محوطه گرفته بوند و درگیری بین طرفین در محل بوجود آمد که در این درگیری، 25 نفر مجروح شدند که 7 نفر آنها از ماموران نیروی انتظامی هستند.

رادفر اضافه کرد: مجروحین بلافاصله جهت مداوا به مراکز درمانی اعزام شدند که به غیر از 2 نفر آنها،‌ بقیه بصورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

وی گفت: این دو مجروح نیز یکی در مهاباد مورد عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر حال وی مساعد است و دیگری نیز که به علت برخورد یک شیء به چشمش دچار جراحت شده بود جهت انجام مداوا به تبریز اعزام شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ادامه این نشست در رابطه با علت وقوع این حادثه نیز گفت: آنچه که سایت های معاند نظام و ضد انقلاب بعنوان علت وقوع حادثه مذکور در فضای رسانه ای و مجازی انتشار دادند، واقعیت ندارد و هیچگونه تعرضی نسبت به آن مرحومه با توجه به گزارش پزشکی قانونی، صورت نگرفته است.

رادفر همچنین در رابطه با فراخوان عناصر ضد انقلاب برای برگزاری تجمع های مختلف در مهاباد نیز گفت: هم تجمع روز گذشته و هم فراخوان هایی که ضد انقلاب برای برگزاری تجمع های دیگر در مهاباد مطرح می‌کند، همه اش با هدف ایجاد آشوب و آلوده نمودن فضاست و به هیچ وجه دلشان به حال مهاباد و مهابادی نمی سوزد.

وی اضافه کرد: از مردم فهیم مهاباد مخصوصا جوانان می خواهیم که به این فراخوان ها توجه نکنند؛ چون هدف این فراخوان ها که عمدتا توسط ضد انقلاب هدایت می شود، ایجاد آشوب و از بین بردن فرصت های توسعه مهاباد است که با زحمت و تلاش چندین ساله مردم مهاباد بدست آمده است.

معاون استاندار تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه در استان برای مدیریت موضوع انجام گرفته است.

رادفر همچنین با بیان اینکه خود مردم مهاباد از موضوع آتش زدن هتل نارحت اند نیز گفت: آنچه که با توجه به رصد فضای مجازی محلی در مهاباد بدست آمد این نکته بود که خود مردم مهاباد از موضوع آتش زدن تنها هتل 4 ستاره ی شهرستان، ناراحت اند؛ چرا که این حادثه بسیاری از فرصت های سرمایه گذاری در مهاباد را از بین می برد.

وی خاطرنشان کرد: مطمئنم در روزهای آتی،مردم و نخبگان مهاباد این فضای از دست رفته را بازیابی خواهند کرد؛ ما نیز به مسئولان شهرستان مهاباد برای بازیابی و تلطیف فضا کمک خواهیم کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در ارتباط با پخش برخی تصاویر تجمع روز گذشته در شبکه های اجتماعی نیز افزود: بسیاری از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، اصلا مربوط به تجمع روز گذشته در مهاباد نیست و بیشتر این تصاویر جعلی و با هدف فضاسازی و مخدوش نمودن چهره مهاباد است.

وی در ادامه ضمن تسلیت به خانواده مرحومه از آنان بابت همکاری خوب و نزدیکشان در پیگیری قانونی حادثه مذکور، تشکر نمود.

ردپای آل سعود در دامن زدن به آتش

در این دست وقایع در مناطق مختلف ایران همواره برخی رسانه های خارجی دامن زننده ی احساسات و شایعات هستند. اما در مورد مشخص اتفاقات شهـــر مهاباد اما یک نکته عجیب وجود دارد. بنا به تحقیقاتی که یکی از فعالان رسانه ای و کارشناسان آی تی به نام امیر رشدی در صفحه اجتماعی شخصی اش منتشر کرده است این بار دست عربستان سعودی در دامن زدن به این شایعات بیش از دیگر رسانه های خارجی در جریان است. وی در توضیحی در این باره می نویسد:  "«عربستان با ۳۲درصد کل ماجرا رو درگیر بوده و بعد از آن ایران با ۱۹درصد. سوریه با ۷درصد ، آلمان ۶درصد، عراق ۳درصد و نروژ با ۵درصد جزو بیشترین کشورهایی هستند که در این مورد با هشتگ «مهاباد» توییت کردند.

اگر به قسمت موست اینفلونس نگاه کنید می‌بینید که تقریبا ۹۹درصد افرادی که بیشترین درگیری رو در این مورد داشتند عرب‌هایی هستند که ادعاهای خیالی در مورد جدایی اهواز و تشکیل کشور «الاحواز» در سر دارند.از تعداد کل ۹۷۲ توییتی که توسط ۶۴۰ کاربر با این هشتگ شده، فقط ۳۱درصد توییت اورجینال بوده و ۶۸درصد‌ ریتوییت بوده. در کنار هشتگ اصلی که مهاباد بود،‌ هشتگ «کردستان_تلتحق_بالاحواز_وتنتفض» بیشترین استفاده رو داشته که معنی فارسی اش می شود «کردستان به پاخواسته و به الاحواز پیوسته»".

به نظر می رسد برخی جریاناتی که چشم دیدن آرامش مناطق کردنشین ایران و در کل ایران را ندارند، تمام تلاش خود را صرف کرده اند تا به این آتش دامن بزنند. امید است که مردم این منطقه آرامش خود را حفظ نموده و به موازات آن مسئولان امر نیز به سرعت به این پرونده رسیدگی نمایند تا التیامی بر احساسات جریحه دار شده مردم باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن