دیدبان

مصادره کتاب‌های تکفیری وهابیت

مصادره کتاب‌های تکفیری وهابیت

به گزارش دیدبان به نقل از العالم ، مریوان نقشبندی مدیر روابط عمومی وزارت اوقاف منطقه کردستان عراق در این باره گفت: جلوگیری از انتشار کتابهای اعتقادی منتشره از سوی علمای سلفی عربستان در منطقه کردستان امری طبیعی است و با توجه به جنگ فراگیر منطقه کردستان علیه تشکیلات تروریستی داعش، نهادهای فرهنگی اربیل از فعالیت کلیه شبکه های تلویزیونی تکفیری در این منطقه جلوگیری می کنند.

روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی کرد زبان نیز از این تلاشها مستثنی نیستند و انجمن روزنامه نگاران منطقه کردستان، نسبت به اقامه دعوی علیه یک روزنامه به اتهام انتشار افکار سلفی اقدام کرده است.

همچنین مقامات محلی در چارچوب قانون مبارزه با تروریسم در عراق، چند شبکه تلویزیونی مروج افکار سلفی ها را تعطیل کردند.

هندرین احمد، دبیر شورای انجمن روزنامه نگاران منطقه کردستان در این باره گفت: آزادی رسانه برای همگان تضمین شده است، اما برخی از طرف های سیاسی با افتتاح شبکه هایی درصدد تأثیرگذاری بر فضای عمومی هستند، به ویژه اینکه سلفی ها از حمایت بین المللی برخوردارند و از امکان قانونی آزادی بیان هم سوء استفاده می کنند.

قانون اساسی عراق، آزادی بیان را برای همگان تضمین کرده است و نمی توان احدی را به خاطر سوء استفاده از آن برای انتشار افکار افراطی مورد بازخواست قرار داد. این امر باعث شده تا مقامات اربیل، قانون مقابله با تروریستم را با هدف جلوگیری از انتشار این افکار افراطی وضع نمایند.

از سوی دیگر پارلمان منطقه ای اقلیم کردستان در حال بررسی قانونی برای سر و سامان دادن به فعالیت شبکه های تلویزیونی در این منطقه است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران