دیدبان

امتیاز ویژه دانشگاه تهران برای درخشان‌ها!

امتیاز ویژه دانشگاه تهران برای درخشان‌ها!

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، دانشگاه تهران در اجرای سیاستهای هدایت و حمایت از دانشجویان برتر و ارائه تسهیلات به آنان برای ورود به دوره دکتری، به استناد آیین نامه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شماره ٦٧٢٧٢/٢١ در تاریخ ۱۸ تیرماه ۹۳ و اصلاحیه مربوطه به شماره ٢٣٧٢٠٠/٢١ در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۳ و مطابق با مصوبات شورای آموزشی دانشگاه در تاریخ اول اردیبهشت ماه ۹۴ برای سال تحصیلی ۹۵ - ۹۴ در رشته هایی که از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارند به صورت مازاد برظرفیت آزمون دوره روزانه و با رعایت کامل شرایط مندرج درآیین نامه مذکور دانشجو می پذیرد.



متقاضیان ادامه تحصیل از طریق سهمیه استعدادهای درخشان در مقطع دکتری (Ph.D) ، چنانچه شرایط لازم طبق آیین نامه مذکور را دارا باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت srm.ut.ac.ir (سامانه درخواست دانشجو- مداد ) فرم تقاضا را به همراه مدارک خواسته شده حداکثر تا تاریخ ۲ خردادماه ۹۴ در همان سامانه بارگذاری کند.



داوطلب پس از ثبت درخواست و تایید شرایط اولیه توسط ستاد، ضروری است جهت کسب اطلاعات دقیق و جامع تر به سایت پردیس/ دانشکده مربوطه مراجعه و با در دست داشتن پرینت تایپ و امضا شده فرم تقاضانامه، کلیه مدارک و سوابق علمی پژوهشی خود را جهت تشکیل پرونده و انجام مصاحبه (در روزهای تعیین شده توسط پردیس/ دانشکده) به مسوول ذیربط ارائه کند.



جدول وضعیت پذیرش رشته ها و آدرس/ محل ها جهت اطلاع داوطلبان به همراه شماره تماس (در ساعات اداری) برای پاسخگویی در سایت دانشگاه تهران درج شده است.



بررسی کیفی و ارزیابی علمی داوطلب، توسط گروه مربوطه درپردیس/ دانشکده انجام می‌پذیرد که پس تعیین و اعلام منتخبین از سوی پردیس/ دانشکده ذیربط، اسامی پذیرفته شدگان پس از تایید حوزه معاونت آموزشی دانشگاه ، به همراه جدول تکمیل شده ارزشیابی برای هریک از داوطلبان، برای تایید صلاحیت عمومی به سازمان سنجش ارسال می شود. لذا قطعی شدن پذیرش و ثبت نام هر یک از منتخبین منوط به تایید سازمان مذکور خواهد بود.



داشتن شرایط اولیه، تحویل مدارک، تشکیل پرونده، معرفی از سوی پردیس/ دانشکده، به منزله پذیرش قطعی تلقی نمی شود و هیچگونه حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند. داشتن حداقل دو مقاله علمی – پژوهشی ضروری است. تبصره: اگر تعداد نفرات شرکت کننده در ارائه مقاله فقط استاد و خود دانشجو باشد، داشتن یک مقاله کافی است.



به مدارکی که خارج از مهلت تعیین شده بارگذاری شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد. در پذیرش این سهمیه، الزامی برای پردیس/دانشکده ها و گروه های ذیربط وجود ندارد. بنابراین تاکید می شود در خصوص رشته هایی که پردیس/ دانشکده ها عدم آمادگی را جهت پذیرش سهمیه مذکور اعلام کرده اند اقدامی متصور نیست. وجه پرداختی به‌ هیچ عنوان وتحت هیچ شرایطی مسترد نمی شود لذا قبل از واریز هزینه دقت لازم مبذول شود.



وضعیت پذیرش در دانشکده های مختلف



دانشکده ادبیات و علوم انسانی : فقط رشته زبانشناسی همگانی پذیرش دارد



دانشکده الهیات و معارف اسلامی : در رشته های ادیان و عرفان اسلامی - علوم قرآن و حدیث - فقه شافعی پذیرش ندارد



دانشکده تربیت بدنی و علوم انسانی : فقط رشته آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی - حرکات اصلاحی پذیرش دارد



دانشکده جغرافیا : پذیرش دارد



دانشکده حقوق و علوم سیاسی : فقط در رشته های حقوق عمومی - حقوق بین الملل و حقوق نفت و گاز پذیرش دارد



پردیس علوم در رشته های شیمی کاربردی - شیمی معدنی - نانو پلیمر - نانو نظری – شیمی تجزیه - نانو معدنی - فیزیک حالت جامد - فیزیک هسته ای - فیزیک ذرات بنیادی پذیرش ندارد



دانشکده علوم اجتماعی : در رشته علوم ارتباطات اجتماعی پذیرش ندارد



پردیس دانشکده های فنی : پذیرش دارد



مرکز تحقیقات بیوشیمی،بیوفیزیک : پذیرش دارد



ژئوفیزیک در گروه آموزشی فیزیک زمین رشته ژئوفیزیک در هیچ گرایشی پذیرش ندارد فقط رشته هواشناسی پذیرش دارد (فارغ التحصیلان رشته های فیزیک - ریاضی - مهندسی مکانیک گرایش سازه - مهندسی عمران گرایش آب - مهندسی محیط زیست گرایش آلودگی هوا - مهندسی برق)



دانشکده محیط زیست : فقط رشته مهندسی سیستم های انرژی گرایش انرژی و محیط زیست



پردیس کشاورزی و منابع طبیعی : فقط رشته مهندسی علوم خاک یک نفر از کل گرایش های گروه علوم و مهندسی خاک



پردیس ابوریحان: پذیرش دارد



پردیس فارابی (قم): پذیرش دارد



دانشکده مطالعات جهان: پذیرش دارد



دانشکده معارف و اندیشه اسلامی : جهت کسب اطلاعات بیشتر با دانشکده تماس گرفته شود.



دانشکده علوم اطلاعات و دانش شناسی، دانشکده علوم و فنون نوین، دانشکده کارآفرینی، پردیس هنرهای زیبا، دانشکده مدیریت، دانشکده زبان ها و ادبیات خارجی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشکده دامپزشکی و دانشکده اقتصاد پذیرش ندارند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران