دیدبان

وعده مازاد تولید بنزین!

وعده مازاد تولید بنزین!

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، ناصر سجادی در نشست راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در صادرات انرژی اظهار داشت: با افزایش تولید گاز در سال جاری ۷۰۰ میلیون لیتر فرآورده کمتری در نیروگاه‌ها مصرف شد که به معنای مازاد ۵۰۰ میلیون لیتری فرآورده در کشور است.

وی ادامه داد: تولید گاز مایع در کشور در حال افزایش و مصرف آن به شدت در حال کاهش یافتن است و این یعنی حجم زیادی از گاز مایع برای صادرات خواهیم داشت.

سجادی گفت:‌در ۱۰ تا ۱۲ سال آینده از اواخر سال ۹۴ به بعد مازاد بنزین خواهیم داشت و دوباره در سال ۱۴۰۷ به بعد مصرف و تولید بنزین سربه سر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: در سوخـت‌های مایع میان‌ تقطیر مانند نفت سفید هم ظرفیت اضافه تولید بسیار زیادی خواهیم داشت و درمورد گازوئیل هم شرایط به همین ترتیب خواهد بود.

وی تأکید کرد: در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ، گاز در حال گرفتن جای سوخت مایع است و ظرفیت زیادی از سوخت مایع آزاد خواهد شد.

سجادی با بیان اینکه مازاد نفت کوره هم در افزایش است، گفت: در سال ۹۳ حدود ۳.۵ میلیون سوخت به بانکرینگ تحویل دادیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مهم‌ترین اقدامات شرکت ملی پخش برای افزایش صادرات فرآوردهای نفتی را امکان فروش و تحویل همه فرآورده‌ها به جز بنزین به بخش خصوصی برای صادرات، تعیین قیمت براساس شرایط بازارهای منطقه و تسویه حساب ریالی اعلام کرد.

سجادی همچنین از بازنگری در دستورالعمل بانکرینگ خبر داد و افزود: برای افزایش بانکرینگ توسط بخش خصوصی تخفیف بهای ۴ درصدی بهای سوخت با در نظر گرفتن حداقل قیمت تعیین شده، افزایش دوره بازپرداخت به ۶۰ روز، باز گذاشتن دروازه ورود شرکت‌ها به بازار بانکرینگ با هدف جلوگیری از انحصار، امکان دریافت بهای محموله‌ها به صورت ریالی، اولویت‌ دادن به تأمین سوخت بانکرینگ و امکان محاسبه بهای فرآورده‌ براساس قیمت روز واریز وجه را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران