دیدبان

ادامه تظاهرات مردم آمریکا علیه تبعیض نژاد

ادامه تظاهرات مردم آمریکا علیه تبعیض نژاد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد ؛ آغاز دور جدید اعتراضات در آمریکا پس از آن بوده است که فِرِدی گری جوان سیاه‌پوست 25ساله که بر اثر رفتار خشونت آمیز پلیس با جراحات زیادی روبه‌رو شده بود، در بازداشتگاه پلیس بالتیمور جان خود را از دست داده است.

بزرگترین تظاهرات اعتراض آمیز نسبت به رفتار ناعادلانه پلیس آمریکا در شهر بالتیمور برگزار شده است. چندین هزار نفر از ساکنان این شهر در تظاهرات گسترده‌ای شرکت کردند و خواستار رفتار عادلانه پلیس با همه شهروندان آمریکایی شدند.

هزاران نفر از مردم آمریکا نیز با برپایی تظاهرات در نیویورک، واشنگتن و بوستون همبستگی خود را در مخالفت با رفتارهای نژادپرستانه پلیس اعلام کردند.

سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که تظاهرات روز گذشته در اکثر شهرهای آمریکا آرام و مسالمت آمیز بوده ولی پلیس نیویورک بیش از 60 نفر از تظاهرات کنندگان را بازداشت کرده است.

بیش از 2هزار نیروی گارد ملی آمریکا نیز در مناطق مختلف بالتیمور مستقر شده‌اند تا مقررات منع رفت و آمد را اجرا کنند.

آنتونی باتس رئیس پلیس بالتیمور به این مسئله اذعان کرده است که فردی گری شهروند سیاه‌پوست 25 ساله آمریکایی که 12 آوریل در جریان بازداشت توسط مأموران پلیس در بالتیمور به‌شدت از ناحیه گردن زخمی شد، نیاز به درمان پزشکی داشته است.

مرگ این جوان سیاه‌پوست آمریکایی بار دیگر سؤالات و انتقادات زیادی را نسبت به رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس آمریکا به وجود آورده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن