دیدبان

خانواده آرمانی با پرورش معنوی زنان حاصل می شود

خانواده آرمانی با پرورش معنوی زنان حاصل می شود

دیدبان: به گزارش سراج 24 ، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: اهمیت نگاه عاطفی زنان در خانواده به آن جهت است که اگر این حالت نباشد، جامعه با حضور افرادی خشک و خشن مواجه خواهد شد که آن را از ادامه توسعه و پیشرفت باز خواهد داشت.
 
وی افزود: جامعه نیاز به عاطفه و معنویت دارد که اگر متناسب با فعالیت های موجود در آن این عاطفه نیز تأمین شود می تواند توسعه متعادلی یابد که زمینه آن را نیز هر بانویی در هر خانواده ای می تواند فراهم کند از همین جهت است که لازم است نسبت به رشد معنوی و حفظ عاطفه در زنان حساسیت داشته باشیم.
 
افتخاری در ادامه یکی از آسیب ها به نقش معنوی زن را بی اعتنایی نسبت به جایگاه زنان برشمرد و گفت: باید توجه داشت که هر آسیبی که به نقش خانوادگی زنان وارد شود در نتیجه می تواند اجتماع را دچار مشکلات عدیده ای کند و در نهایت شرافت و کرامت انسانی را مورد هدف قرار دهد.
 
این عضو فراکسیون زنان مجلس نهم همچنین تربیت فرزندان را از اهم نقش زنان دانست و عنوان کرد: همانطور که همگان به آن اذعان دارند و تاریخ آن را به اثبات رسانده است، پشت سر هر مرد تاریخ سازی چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی، زنی به عنوان مادر یا همسر قرار گرفته است از این رو باید دقت کرد نسبت به این عنصر حیاتی در خانواده چه رفتاری صورت می گیرد و چه در سر می پروراند تا در آینده این تاریخ سازی نیز به صورت مثبت باشد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه تنها دین می تواند کامل ترین نمونه را برای یک زن ارائه دهد، خاطرنشان کرد: دین کاملی مثل دین اسلام به طور شگفت انگیزی الگوی کاملی از یک زن را ارائه کرده که می تواند به زندگی یک زن شخصیت معنوی ببخشد به گونه ای که همین تربیت در آینده خواهد توانست مشکلات اجتماعی را نیز برطرف کند.
 
افتخاری تصریح کرد: به جرأت می توان گفت رشد و توسعه در جامعه تنها زمانی به درجه مطلوب خود خواهد رسید که در حس انسانی در زنان بهبود حاصل شود و آنها به جایگاه اصلی خود بازگردند البته اینها ضمن این است که میان زن و مرد وحدتی حاصل شود تا بتواند مصالح اجتماع از تمامی ابعاد بهبود بخشد.
 
دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه به طرح سوالی پرداخت و اشاره کرد: باید دید آیا تا زمانی که بشریت به فکر پیشرفت بدون معنویت است می تواند خود را متمدن بنامد یا خیر که در پاسخ آن باید گفت جوامع بشری باید بدانند هیچ گاه نمی توانند خود را بی نیاز از ارتباط با معنویت و اخلاق بدانند چرا که این عنصر از ابتدای خلقت بوده و تا انتهای آن نیز ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: بحران هایی که جوامع مختلف با آن دست و پنجه نرم می کنند اغلب به علت عدم توجه به مباحث معنوی است و کسانی که می توانند این مباحث را به خانواده و در نهایت به اجتماع انتقال دهند، بانوان در هر خانواده ای هستند.
 
افتخاری در پایان خاطرنشان کرد: لازم است برای رسیدن به یک خانواده آرمانی، ابتدا زن در خانواده پرورش یابد و چه بهتر آنکه این پرورش با در نظر گرفتن مباحث معنوی باشد تا بتواند جامعه ما که یک جامعه اسلامی و ایرانی است را به سمت و سوی پیشرفت و تکامل ببرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن