دیدبان

ویژه‌خواری نمایندگان مقبول نیست

ویژه‌خواری نمایندگان مقبول نیست

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، منصور حقیقت‌پور در واکنش به مصوبه دیروز مجلس با عنوان استمرار صلاحیت نمایندگان در انتخابات اظهار کرد: بنده با این مصوبه مجلس مخالفم و دیروز به دلیل آنکه در مجلس حاضر نبودم نتوانستم رای منفی خودم را ابراز کنم ولی به صراحت اعلام می‌کنم این مصوبه مصداق ویژه‌خواری نمایندگی مجلس است.

وی افزود: نباید ما برای خودمان حریم اختصاصی تعریف کرده و در تعیین صلاحیت حق ویژه‌ای را برای خود قائل شویم چرا که یک نماینده صادق هیچ ترس و واهمه‌ای از تایید صلاحیت‌ها ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً آنهایی که موافق این طرح هستند در این زمینه مشکلاتی دارند و نماینده مجلسی که در این چهار سال از قاعده و قواره قانونی پا فراتر نگذاشته نباید از تایید صلاحیت دوباره واهمه‌ای داشته باشد.

حقیقت‌پور تصریح کرد: قرار نیست ما ویژه‌خواری کنیم و یا بخواهیم برای خود سهم خاصی را تعیین کنیم چرا که در هر دوره‌ای از نمایندگی مجلس چنین طرح‌های ویژه‌ای نتوانسته رضایت مردم را فراهم کند.

وی ادامه داد: نمایندگان و سایر افراد ممکن است در طول یک روز ۵۰ گونه رفتار داشته باشند و اینکه بخواهیم تایید صلاحیت نمایندگی را در طول چهار سال استمرار ببخشیم این امر با هیچ منطق و عقلی سازگار نیست.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل شد: بنده به جد مخالف این مصوبه هستم و قطعا شورای نگهبان نیز نسبت به آن واکنش نشان داده و مخالفت جدی را به ویژه‌خواری نمایندگان انجام می‌دهد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن