دیدبان

کلانتری: خودکفایی کشاورزی «مزخرف» است

کلانتری: خودکفایی کشاورزی «مزخرف» است

به گزارش دیدبان به نقل از جهان ، بعد از عباس آخوندی که مسکن مهر را «مزخرف» خوانده بود، عیسی کلانتری در چند روز گذشته طی سخنانی در نشست کمیته اقتصادی بنیاد امید ایرانیان با با ذکر یک خاطره خودکفایی در کشاورزی را «مزخرفات» خواند: «همین الان آقایان هنوز دارند درباره خودکفایی در محصولات کشاورزی صحبت می‌کنند. برای نوشتن برنامه ششم دوباره موضوع خودکفایی را به میان کشیدند که من برگشتم به آقای نوبخت گفتم تو را به دین و ایمانت بگو این مزخرفات را کنار بریزند».

به گزارش مسیرآنلاین جمله فوق در حالی از زبان مشاور معاون اول دولت یازدهم مطرح می شود که مقامات عالیرتبه نظام از ابتدای انقلاب تاکنون به خودکفایی و امنیت غذایی کشور با تولید محصولات اساسی و استراتژیک کشاورزی در داخل تاکید ویژه داشته اند.

وزیر اسبق کشاورزی که پیشینه مدیریتی ناکارآمد وی در این بخش کاملاً مشخص است، چندی پیش نیز با احساسی خواندن این آرمان بواسطه جو ابتدای انقلاب، درحال حاضر سردمدار مخالفت سنگین با اصل «خودکفایی کشاورزی» است.

 



همسویی رسانه های غربی و برخی رسانه های داخل با این خط و جریان فکری نیز موردی است که باید مورد بررسی جدی نهادهای امنیتی و قضایی قرار گیرد.

گفتنی است در تمام صحبتهای حضرت امام (بویژه در خصوص آنکه تنها استان آذربایجان شامل اردبیل، اذربایجان غربی و شرقی می توانند تمام محصوصلات کشاورزی کشور را تامین کنند) و رهبر انقلاب (توجه به ویژه به استان خوزستان و لزوم خودکفایی در تمامی محصولات استراتژیک کشاورزی) اجرایی شدن این ارمان با مطالعات دقیق کارشناسی قابل تحقق دانسته شده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران