دیدبان

هدیه تولد داعشی ها چیست؟ + تصویر

هدیه تولد داعشی ها چیست؟ + تصویر

به گزارش دیدبان به نقل از العالم ، این نوزاد در ۲۳ آوریل جاری در شهر الباب در ۳۵ کیلومتری شهر حلب واقع در شمال سوریه زاده شد، گروه تروریستی داعش برای این نوزاد یک کارت شناسایی با نام خودش و کنیه والدینش (به جای نام واقعی آنها) صادر کرد؛ سپس در حالی که کلت و نارنجکی در کنار سر این نوزاد قرار دارد، از او عکس گرفتند.

این عکس را روز گذشته شخصی به نام الرقوی یا ابوورد الرقوی در تویتر منتشر کرد. ابو ورد با پایگاه ضد داعشی های شمال سوریه تحت نام "رقه در سکوت ذبح می شود" فعالیت می کند. وی به همراه این عکس یادداشتی بدین مضمون گذاشته است: "این کودک نه فقط خطری برای ماست، بلکه برای تو هم خطر دارد"؛ تعبیری که به امکان تبدیل این کودک به یک تروریست در آینده اشاره دارد.

البته مشخص نیست که این عکس واقعی است یا مسئولان پایگاه ضد داعشی ها در رقه و همسایگانش به نام "انترنیتیا" آن را ساخته اند تا از طریق آن پیامی درباره خطر داعش برای خود و دیگران ارسال کنند.

علاوه بر کودکانی که در مناطق تحت سیطره داعش زاده می شوند، کودکان آواره سوری نیز در رنج و سختی بسر می برند. روز گذشته رسانه های اردنی به نقل از منابع رسمی دولتی تاکید کردند که تعداد نوزادان اردوگاه الزعتری از زمان افتتاح آن تاکنون به ۳۰۰ کودک رسیده است.

زایمان در شماری از بیمارستانهای صحرایی در این اردوگاه و بیمارستان زنان و کودکان در المفرق اردن صورت می گیرد و با هماهنگی با کمیساریای عالی امور پناهندگان کارت شناسایی برای این کودکان صادر می شود.

به گفته یک منبع آگاه از داخل اردوگاه الزعتری، منابع رسمی مساله انتقال پناهندگان الزعتری و تقسیم آنها میان دیگر اردوگاهها به ویژه اردوگاه الازرق را بررسی می کنند و قرار است که از مجموع ۸۵ هزار نفر، فقط ۳۰ هزار نفر در اردوگاه الزعتری باقی بمانند.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن