دیدبان

خبرنگاران آزاد دوباره بیمه می‌شوند

خبرنگاران آزاد دوباره بیمه می‌شوند

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد نیز در اولین نشست خبری که در سال ۹۴ برگزار کرد، به قطع بیمه خبرنگاران آزاد تاکید کرد. این اتفاق اعتراضات فراوانی را از سوی خبرنگاران به همراه داشت و موجب آن شد تا خبرنگاران در بیانیه‌ای که به امضا تعداد زیادی رسید از خبرنگاران رسید اعتراض خود را به گوش علی جنتی، وزیر ارشاد برسانند. حال حسین نوش آبادی در گفتگویی از احیا دوباره بیمه خبرنگاری خبر داده است.


نوش آبادی با اشاره به دلایل قطع شدن بیمه بعضی از خبرنگاران گفت: در سال های اخیر که خبرنگاران آزاد بیمه می شدند، عده‌ای که خبرنگار نبودند نیز با این عنوان تحت حمایت بیمه بودند که این موضوع تخلف محسوب می‌شد. به همین دلیل پرونده‌های خبرنگاران بررسی شد و عده‌ای که شرایط لازم را نداشتند، حذف شدند.

او در مورد عده ای که خبرنگار هستند و به اشتباه بیمه آنها قطع شده گفت: شرایط این افراد مجدد بررسی شده و اگر خبرنگار باشند دوباره بیمه خواهند شد.

سخنگوی وزات ارشاد افزود: علی جنتی به برقراری بیمه خبرنگاران تاکید دارد. به این معنی که خبرنگارانی که به نا حق بیمه شان قطع شده، دوباره بیمه خواهند شد و وزارت ارشاد برای بیمه خبرنگاران مشکل خاصی ندارد.

او ادامه داد: تنها افرادی که واقعا خبرنگار نیستند و در این سال ها به شکل غیر قانونی بیمه شده اند دیگر نمی توانند از مزایای بیمه استفاده کنند.

حسن نوش آبادی با رسیدگی به اعتراض خبرنگاران گفت: افرادی که اعتراض دارند مورد بررسی قرار می گیرد و در فهرست بازگشت قرارخواهد گرفت.

او در مورد تخلفات موجود در بیمه خبرنگاران گفت: با توجه به تخلفاتی که در گذشته انجام شده، وزارت ارشاد باید در مورد بیمه خبرنگاران پالایشی انجام می‌داد تا آنهایی که واقعا حقشان است از این بیمه استفاده کنند.

او با اشاره به ملزم کردن مدیران مطبوعات برای بیمه کردن خبرنگاران گفت: این وظیفه صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول روزنامه است که خبرنگار را بیمه کند. وزارت ارشاد از همه ابزار‌های قانونی و حقوقی برای ملزم کردن مدیران مطبوعات برای بیمه کردن خبرنگاران استفاده می‌کند.

نوش آبادی افزود: این قانون مطبوعات است و باید رعایت شود، وزارت ارشاد به همه مطبوعات اعلام کرده، یارانه و حق بیمه خبرنگاران تا آخر سال ۹۳ به صورت مستقیم به رسانه‌ها پرداخت شده و خواهد شد.
او در مورد بیمه خبرنگاران آزاد گفت: کسانی که از قبل ثبت‌نام شده و خبرنگار آزاد هستند و عضو موسسه و نهاد مطبوعاتی نیستند بیمه آنها احیا می‌شود.

نوش آبادی در مورد مدیران متخلف گفت: اما سیاست کلی ارشاد متوجه خود مدیران است و ما این موضوع را دنبال می‌کنیم و با کسانی که تخلف کنند، برخورد خواهیم کرد.

حسین نوش‌آبادی در پایان گفت: خبرنگاران معترض باید در سایت سمان اطلاعات خود را تکمیل و اعتراض‌شان را ثبت کنند و علی جنتی قول داده کسانی که در سه ماهه اول امسال، بیمه آنها به ناحق قطع شده، بیمه‌شان دوباره احیا خواهد شد.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟