دیدبان

تجمع چند نفره برای مختلط ماندن رستوران دانشگاه

تجمع چند نفره برای مختلط ماندن رستوران دانشگاه

به گزارش دیدبان به نقل از رویش، داستان از این قرار است که از حدود سه سال قبل، دانشگاه اصفهان طی قراردادی، یکی از سلف های غذاخوری دانشگاه را در اختیاز یک شرکت خصوصی گذاشت تا رستورانی مستقل را در آن راه اندازی کند. رستورانی که هم قیمت هایش نسبت به شهر پایین تر است و هم با ارائه کارت دانشجویی دانشگاه اصفهان، بن تخفیف می دهد. تا اینجای ماجرا مشکلی نیست و همه چیز طبق روال است.

مشکل از جایی آغاز می شود که این رستوران با استفاده از اهمال مسئولین دانشگاه، به شکل غیر قانونی و برخلاف قانون مصوب دانشگاه، در سه سال گذشته به صورت مختلط به دانشجویان دختر و پسر سرویس می داده است. این در حالی است که مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه صراحتاً بر جداسازی محیط غذاخوری دانشجویان دختر و پسر در این رستوران تاکید دارد.

متاسفانه در سه سال گذشته، هر بار که دانشجویان خواستار به اجرا درآمدن قانون در مورد این رستوران شده بودند، با توجیهاتی از قبیل آماده نبودن بال دوم رستوران، مهیا نبودن شرایط و توجیهاتی از این دست روبرو می شدند. اما در هفته گذشته، بعد از گذشت سه سال، بالاخره قانون به اجرا در آمد و  طی اقدام تحسین برانگیز، سالن های غذاخوری در این رستوران جدا شده اند. ولی این جداسازی به مذاق عده ای خوش نیامده است، تا آنجا که با هم قرار تجمع روبروی در رستوران را گذاشته و در هفته گذشته تجمع چند ده نفره ای را شکل دادند.

علی الظاهر کسانی که محیط علمی دانشگاه را با پارک و لب آب و... اشتباه گرفته اند، نمی توانند تحمل کنند که دیگر رستوران دانشگاه محلی برای گپ و گفت های دوستانه آن ها و بگو و بخندهای خارج از عرفشان نیست. برای همین به بهانه های مثلاً برابری طلبانه شروع به اعتراض کرده اند.

به این دسته از افراد نمی توان خرده گرفت که معلوم الحالند. اشکال اساسی از مسئولین سابق و فعلی دانشگاه است. از حراست گرفته تا تیم مدیریتی دانشگاه تا نهاد رهبری و حتی تشکل های دانشجویی. ایراد از نهادهایی است که در سه سال گذشته چشم خود را بر این بی قانونی بسته بودند.

اگر از ابتدا اجازه فعالیت این چنینی به این رستوران داده نمی شد، اکنون دانشگاه برای اجرای قانون با مشکل مواجه نبود. متاسفانه برای عده ای ایستادن در برابر قانون به هر بهانه ای، عادت شده است و ترک عادت هم که موجب مرض.

اکنون هم بهترین راه حل برای جبران سال های گذشته برای مسئولین دانشگاه، برخورد قاطع با کسانی است که قصد دارند در برابر اجرای قانون بایستند و نظم دانشگاه را به هم بزنند، هرچند تعدادشان اندک باشد.

به گزارش رویش نیوز، بعد از جنجال حضور هرمیداس در دانشگاه اصفهان، این دومین خبر جنجالی دانشگاه در روزهای اخیر است. دانشگاهی که کماکان منتظر تعیین رئیس است.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن