دیدبان

تکرار رفتارهای زشت سابق در تیم اقتصاد روحانی

تکرار رفتارهای زشت سابق در تیم اقتصاد روحانی

دیدبان: در حالی که در روزهای گذشته مقامات دولت یازدهم در پی انتشار خبر حذف یارانه ۵ گروه درآمدی در رسانه‌ها، نسبت به تکذیب این خبر اقدام می‌کردند، اما در کمتر از یک هفته مجبور به عقب‌نشینی شدند و در مقابل اسناد و مدارکی که مردم از حذف خود از یارانه فروردین‌ماه ۹۴ رو می‌کردند، مجبور به عقب‌نشینی شدند. تا جایی که علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در قم، از حذف ۲۰۰ هزار ثروتمند از دریافت یارانه نقدی خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، وی در اظهارنظری جالب عنوان کرد که «ما قصد خبری کردن این موضوع را نداشتیم، اما یکی از نشریات خبری زد و مجبور به موضع‌گیری ضعیفی شدیم. من شخصا در مرکز اعتراض به اعتراضات مردم رسیدگی کردم و دیدم کسی که ماشین ۱۷۰ میلیونی داشت، از حذف یارانه خود معترض بود و می‌گفت این یارانه من است.»

ربیعی همچنین از حذف یارانه پردرآمد به صورت تدریجی تا تامین ۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه امسال خبر داد.

این در حالی است که محمدباقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی روز دوشنبه هفته گذشته بلافاصله پس از انتشار خبر حذف یارانه ۵ گروه درآمدی، این خبر را تکذیب کرد؛ اگرچه سید کاظم دلخوش، مشاور نوبخت در گفت‌وگو با «افکارنیوز» تایید کرد که دولت برنامه برای حذف یارانه پردرآمدها داشت.

جالب است که در همان روز وزیر اقتصاد این خبر رسانه‌ها را تایید و اعلام کرد که تعدادی از افراد پردرآمد حذف شده‌اند، اما تعداد آنها قابل ملاحظه نیست.

این دوگانه‌گی رفتارها در تیم اقتصادی دولت، در حال حاضر حاکی از عدم انسجام در درون دولت است. اما در کنار این موضوع که در جای خود اصلاح این روند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تکرار رفتارهای احمدی‌نژادی در تیم اقتصادی دولت یازدهم است.

به عبارتی، چطور زمانی که در درون دولت درباره موضوعی تا این حد حساس تصمیم گرفته می‌شود که اتفاق‌های آینده نیز مهر تایید بر ماجراها می‌زند، در حال حاضر هیچ‌گونه هماهنگی و انسجام و موضع‌گیری واحد درباره سیاست‌ها در بین تیم دولت دیده نمی‌شود و هر دستگاه به صورت جزیره‌ای عمل می‌کند.

با توجه به این‌که دولت یازدهم با شعار دولت راست‌گویان بر روی کار آمد و نسبت به عدم صداقت در دولت قبل انتقاد داشت، به طور قطع انتظار می‌رود در خصوص موضوعاتی که نیازمند تدبیر است و با اتخاذ تدابیری می‌توان مسایل را مدیریت کرد، دولت منسجم عمل کند و با رفتارهای ضد و نقیض در جامعه ابهام و شائبه ایجاد نکند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن