دیدبان
در گفت و گو با عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد؛

هدف سعودی ها از جنگ 27 روزه علیه یمن چه بود؟

هدف سعودی ها از جنگ 27 روزه علیه یمن چه بود؟

دیدبان: عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرنگار دیدبان ، با تأکید بر اینکه مردم یمن به عنوان یک کشور مستقل باید خودشان برای سرنوشت خود تصمیم گیری کنند، گفت: ملت یمن باید خود تصمیم بگیرند که چه دولتی روی کار بیاید و برای آینده این کشور تصمیم گیری کند.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: هیچ کشوری نمی تواند نسبت به تصمیم گیری ها در کشور دیگر دخالت کند چه برسد به کاری که عربستان سعودی با مردم مظلوم یمن مبنی بر بمباران و تجاوز به خاک این کشور انجام داد و مردم مسلمان و بی گناه از زن و کودک و پیر و جوان را به خاک و خون کشید.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که حمله عربستان به یمن اشتباه استراتژیک سعودی ها در منطقه بود، گفت: اکنون با اعلام آتش بس، انها پاسخ خود را از مردم یمن گرفتند.

منصوری آرانی در ادامه در خصوص یکی از دلایل این تجاوز اذعان کرد: در زمان جنگ 27 روزه سعودی ها علیه یمن، چند استان یمن در دست سعودی ها بود که تصور می کرد با این اقدام می تواند این استان ها را ضمیمه کشور خود کند در حالی که این اتفاق نیفتاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با باین اینکه یمنی ها از مرزهای جغرافیایی خود حمایت و دفاع خواهند کرد، عنوان کرد: مردم آزاده یمن در مدت این جنگ قدمی از مواضع خود کوتاه نیامدند و اجازه دستیازی رژیم غاصب سعودی به خاک خود را ندادند.

وی همچنین با جدا دانستن سعودی ها از عربستان، مطرح کرد: سعودی ها جمع کوچکی از یک جمعیت کلان هستند که اگر انتخاباتی در این کشور رخ می داد بدون شک این عده روی کار نمی آمدند.

منصوری آرانی در پایان از تشکیل کمپینی جهت حمایت از مردم یمن تشکر و قدردانی کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن