دیدبان

تجمعات سگ دوستی از کجا آب می خورد+ عکس

تجمعات سگ دوستی از کجا آب می خورد+ عکس

دیدبان؛ پس از اتفاق شیراز که منجر به کشتن چندین سگ ولگرد شد، بسیاری از سگ دوستان با برپایی تجمعات کوچک اما پر سر و صدا دست به محکوم کردن این اتفاق زده و با حمل پلاکاردهایی عجیب که گاها خود را سگ پنداشته به مسئولان مربوطه اعتراض کردند. نکته جالب و قابل توجه این است که در بین این پلاکاردها از آیات قرآن نیز استفاده شده است! آیاتی که قداست دارند و برخی مفسرین آن را به واقعه عاشورا ارتباط می دهند.

فارغ از شان نزول و تفسیر این آیه؛ از نظر مراجع نفس سگ نجس می باشد و خرید و فروش سگ بجز در موارد معدود حرام است. از معترضین سوال میپرسیم که این همه تجمع برای چند سگ ضروریست؟ آیا شان انسان در این اندازه است که خودتان را سگ معرفی کرده و یا با استفاه از آیه قرآن اعتراض کنید؟

متاسفانه سگ دوستی و زندگی با سگ در برخی مناطق مرفه نشین شهرهای بزرگ زیاد شده تا جایی که دیده می شود در بعضی خانواده ها سگ را بعنوان یک هم خانه انتخاب و آن را بزرگ می کنند. حتی اخیرا یکی از هنرمندان جوان کشور با انتشار سنگ قبر سگ خود(!) در یکی از شبکه های اجتماعی موجب تعجب شد و این در حالی است که سنگ قبر صرفا برای انسان به کار رفته و در فرهنگ اسلامی و ایرانی سنگ قبر برای حیوانات تعریف نشده و این کار نوعی بدعت و توهین است.

گرچه دین مبین اسلام دوستی باطبیعت و مهربانی با حیوانات را با رعایت احکام خاص توصیه نموده اما متاسفانه غلبه رویکرد غرب مداری و الگوگیری از غرب و غفلت از دستورات دین باعث شکل گیری چنین سبک های زندگی و به تبع آن چنین تجمعاتی هرچند کوچک می شود.

آیا این سگ دوستان تا بحال نگران نسل کشی انسان ها و علی الخصوص مسلمانان فلسطین و میانمار و بحرین و سوریه و یمن و سایر کشور ها هم شده اند؟ قضاوت را بر عهده مخاطبین عزیز واگذار می کنیم...

این مطلب صرفا جهت اطلاع رسانی می باشد و از مخاطبین عزیز بخاطر انتشار این عکس ها و شعارها عذرخواهی می کنیم.

 

اقدام عجیب هنرمند جوان

استفاده از آیه قرآن

پایین آوردن شان انسان و سگ دوستی

سگ ها فرشته اند!

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن