دیدبان

ایران همچنان به توافق موقت ژنو پایبند بوده است

ایران همچنان به توافق موقت ژنو پایبند بوده است

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش ماهیانه خود اذعان کرد که ایران همچنان به توافق موقت ژنو پایبند بوده است.

یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، در آخرین گزارش ماهیانه خود بار دیگر بر پایبندی کشورمان به تعهداتش بر اساس برنامه مشترک اقدام تأکید کرد.

در گزارش اخیر آژانس که نسخه‌ای از آن در اختیار رویترز قرار گرفته است اعلام گشته که ایران اورانیوم را بالای ۵ درصد غنی‌سازی نکرده‌ است.

آژانس همچنین تأکید کرده که ایران "پیشرفت بیشتری" در فعالیت‌هایش در دو تأسیسات غنی‌سازی و نیز رآکتور آب سنگین اراک نداشته است.

هیئت آژانس به‌ریاست واریو رانتا معاون آمانو بامداد روز چهارشنبه وارد تهران شد و مذاکرات هیئت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مسئولان سازمان انرژی اتمی برای بررسی دو موضوع باقی‌مانده در تهران انجام شد.

بررسی مقاله انتقال نوترونی و همچنین ادعای آژانس مبنی بر انفجارات قوی در منطقه مریوان دو موضوع مورد بررسی در مذاکرات بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی با مسئولان سازمان انرژی اتمی بود.

این نشست به‌منظور مذاکره درباره ادامه همکاری‌های ایران و آژانس در چارچوب توافق دوجانبه موسوم به بیانیه تهران برگزار شد.

بر اساس بیانیه تهران که آبان ۹۲ به امضای صالحی و آمانو رسید مقرر شد موضوعات مختلف در قالب خوشه‌های مختلف تحت عنوان گام به گام پیگیری شود که تا کنون دو گام نهایی شده است و گام سوم نیز متشکل از پنج موضوع است که فقط دو موضوع در دستور مذاکره قرار دارد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن