دیدبان

قتلگاه داعش در تکریت به زیارتگاه تبدیل شد+ تصاویر

قتلگاه داعش در تکریت به زیارتگاه تبدیل شد+ تصاویر

به گزارش دیدبان به نقل از ابنا، اینجا در کنار رود فرات، صد‌ها شمع بر در و دیوار ساختمان‌هایی که خون صد‌ها و شاید هزاران تن از مردم عراق که توسط گروه تروریستی داعش کشتار شده‌اند، روشن است.

یک سنگ به عنوان نماد در محلی قرار گرفته است که عناصر گروه تروریستی داعش جوانان عراقی که برای مقابله با ان‌ها دست به اسلحه شده بودند، را به گلوله بستند و کشتار کردند.

تروریست‌های داعش در این مکان با شلیک گلوله به سر عراقی‌ها آنان را قتل عام کردند و سپس تمامی قربانیان خود را به رودخانه که شهر تکریت را طی می‌کند، انداختند.

بنابر این گزارش، دو هفته پس از آزادی شهر راهبردی تکریت توسط نیروهای ارتش و مردمی عراق، بیش از ۱۰ گور دسته جمعی کشف شد که شماری از جنازه‌ها برای شناسایی به بغداد فرستاده شدند.

کشتارهای اصلی در پایگاه هوایی اسپایکر اتفاق افتاد و اینک به طور روزانه هزاران عراقی از این محل به عنوان محل مقدس و زیارتگاه دیدن می‌کنند.

آزادسازی شهر تکریت در استان صلاح الدین به کشف گورهای دسته جمعی سربازان پایگاه نظامی اسپایکر منجر شد که سال گذشته به دست عناصر گروه تروریستی داعش قتل‌عام شدند.

این سربازان که رسانه‌های عراق شمار آن‌ها را ۱۷۰۰ نفر اعلام کرده‌اند در آن زمان مسلح، یا در حال نبرد یا دفاع یا چیزی شبیه به آن نبودند، بلکه همگی لباس‌های غیر نظامی برتن داشتند و این مساله گویای توطئه و نقشه‌ای است که در زمان حمله علیه آن‌ها طرح ریزی شده بود.

گروه تروریستی داعش این سربازان را با دستور طرف‌های دیگری به طور گروهی به قتل رساند. روز‌ها و هفته‌ها و ماه‌ها از این داستان دردناک و هولناک قتل دسته جمعی سربازانی که در عنفوان جوانی بودند، می‌گذرد. آن‌ها قربانی توطئه‌ای طرح ریزی شده علیه پایگاه هوایی اسپایکر شدند.

ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی بعد از چند ماه از این جنایت توانستند شهر تکریت را آزاد کرده و آثار این جنایت را پیدا کنند.

سرانجام گورهای دسته جمعی سربازان اعدام شده کشف شد، سربازانی که خانواده و بستگان آن‌ها داغی را به سینه خود دارند که سیل اشک‌ها و تسلیت‌ها توان التیام بخشیدن آن را ندارد.

جنایت اسپایکر هرگز از ذهن‌ها پاک نخواهد شد اما بسیاری از عراقی‌ها امید دارند که بعد از آزادسازی سرزمین خود از داعش، تروریسم به طور نهایی ریشه کن شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن