دیدبان

عملیات بازپس‌گیری «ادلب» آغاز شد

عملیات بازپس‌گیری «ادلب» آغاز شد

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، ارتش سوریه در «ریف ادلب» عملیات نظامی خود را به منظور بارپس‌گیری این شهر از چنگ تروریست‌های القاعده آغاز کرد.

روزنامه «الاخبار» لبنان با اشاره به این عملیات، نوشت: ارتش سوریه در جنوب شهر ادلب و از محورهای پل «اریحا» و شهرک «المسطومه» عملیات نظامی گسترده‌ای را آغاز کرد و در جریان آن موفق شد که کنترل مناطق «کفرنجد»، «نحلیا» و «المقبلة» را به دست گیرد.

یک منبع میدانی به الاخبار گزارش داد که این عملیات شامگاه سه‌شنبه و با پوشش هوایی و توپ خانه‌ای ارتش سوریه آغاز شد. ارتش سوریه پیش از آغاز حمله زمینی و از طریق نیروهای پیاده‌نظام، راه‌های امدادرسانی به تروریست‌ها را هدف قرار داد و کنترل شهرک‌هایی را به دست گرفت که امنیت مناطقی را تأمین می‌کند که تروریست ها از این طریق، راه ادلب-مسطومه را هدف قرار می‌دادند.

این منبع با اشاره به اینکه هدف از این کنترل، برقراری امنیت راه ادلب مسطومه است؛ مسئله‌ای که عبور و مرور کمک‌های نظامی را تسهیل می‌بخشد، تأکید کرد که «این عملیات به سوی شهرک‌های "فیلون" و "کورین" ادامه دارد... عملیات ادلب زمانی پایان خواهد یافت که طرح نظامی همانند این طرح، امنیت اطراف شهرک مسطومه را تأمین کند و مراکز نظامی به دست گرفته شود که از آن عقب‌نشینی شده است. همچنین عملیات ارتش در تقویت پایگاه هایش در جنوب ادلب نقش خواهد داشت و تا شهر اریحا و راه های که این شهر را به ادلب وصل می‌کند امتداد خواهد داشت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن