دیدبان

گله جنتی از فضای مجازی

گله جنتی از فضای مجازی

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا ، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جلسه شورای اداری این شهرستان که در محل فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، ضمن تبریک میلاد دخت نبی مکرم اسلام(س) اظهار کرد: مایه افتخار است که به عنوان نماینده رئیس جمهور و هیئت همراه در این شهرستان حضور یافتم.

 

وی با بیان اینکه استان گیلان دارای مردمانی ولایتمدار، معزز، متواضع، ساده زیست است، افزود: عالمان و فقیدان بسیاری از این خطه برخاستند و صومعه سرا نیز زادگاه عالمان بزرگی بوده که خدمات ارزنده‌ای را به کشور ارائه داده‌اند.

 

جنتی خاطرنشان کرد: 500 شهید والامقام این شهرستان نشان‌دهنده حضور فداکارانی بوده که برای دفاع از اسلام و کشور از جان و مال خود گذشتند.

 

وی به وجود تعدد امامزادگان این شهرستان اشاره و تصریح کرد: تعداد زیاد امامزادگان در این شهرستان که مایه افتخار و برکت هستند، گویای علاقه‌مندی مردم این خطه به اهل بیت عصمت و طهارت است.

 

جنتی با بیان اینکه آغاز سال 94 برای ملت توأم با موفقیت بوده است، گفت: امیدواریم این موفقیت، طلیعه پیروزی‌های بسیاری برای کشور باشد.

 

وی به تحریم‌های ظالمانه‌ای که طی سالیان گذشته بر ملت ما تحمیل شده بود اشاره و اذعان کرد: این تحریم‌ها مشکلات عدیده‌ای را بر مردم وارد کرد و مانع شکوفایی استعدادها، ارتباطات بانکی، جذب سرمایه‌ها، درآمدهای نفتی و... شد.

 

جنتی افزود: امید است با مذاکرات صورت گرفته طی سه ماه آینده تفاهمات به توافقات منجر شود و کشور بتواند با گسترش صادرات و واردات به رونق اقتصادی دست یابد و نیازها را رفع کند.

 

وی به تلاش‌های صورت گرفته در رفع نیازها اشاره و بیان کرد: دولت تدبیر و امید در تلاش رفع مشکلات است تا حتی‌الامکان نیازهای مردم را تامین نماید.

 

جنتی سیاست دولت تدبیر و امید را کاهش تورم و تامین رشد اقتصادی دانست و عنوان کرد: در ابتدای امر با تورم 44 درصدی و رشد اقتصادی زیر صفر مواجه بوده‌ایم این در حالیست که میزان تورم در حال حاضر به 16 درصد کاهش یافته است.

 

وی به تأکید رئیس جمهور مبنی بر کاهش تورم به 14 درصد و حتی تک رقمی اشاره کرد و گفت: با افزایش تورم بیشترین آسیب‌ها به اقشار پایین جامعه وارد می شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیکاری را یکی از معضلات جامعه خواند و متذکر شد: معضل بیکاری از اوایل انقلاب تا به امروز با شدت و ضعف همواره وجود داشته و تنها اشتغال با استفاده از رونق اقتصادی و افزایش تولید میسر می‌گردد.

 

جنتی با بیان مشکلات حوزه اجتماعی و فرهنگی یادآور شد: یکی از اساسی‌ترین مسائل در حوزه فرهنگ ارتباطات گسترده در فضای مجازی است و بسیاری از سنت‌های بومی- اسلامی ما را دچار خدشه و خلل کرده است.

 

وی اضافه کرد: متزلزل شدن بنیان خانواده یکی از خطراتی است که کشور را تهدید می‌کند و آمارهای طلاق در کلانشهرها بیانگر اهمیت موضوع است.

 

جنتی ادامه داد: ضمن پرداختن به مسائل اقتصادی باید به مسائل فرهنگی توجه شود؛ چرا که غفلت از آن خسارات جبران ناپذیری را وارد می سازد.

 

وی با اشاره به نامگذاری سال 94به عنوان " دولت و ملت، همدلی و همزبانی " توسط مقام معظم رهبری گفت: این نامگذاری به معنای همدلی و همزبانی متقابل دولت، ملت و خود اعضای دولت است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وجود همدلی و همزبانی رشد و ترقی کشور را در زمینه‌های مختلف در پی خواهد داشت و در سایه همدلی، همفکری و همراهی می‌توان اهداف اساسی را دنبال کرد.

 

وی احداث راه‌آهن رشت - انزلی، تکمیل اتوبان، یکپارچه‌سازی اراضی و ... را از پروژه‌هایی دانست که در سال 94 به اتمام خواهند رسید.

 

جنتی به وجود مشکلات در شهرستانها اشاره و اظهار کرد: کلیه مسائل و مشکلات با همدلی و همفکری قابل حل هستند.

 

وی با بیان مطرح شدن تهیه شناسنامه مفاخر گیلان افزود: این شناسنامه سرمایه انسانی است، با هیچ یک از سرمایه‌های مادی قابل قیاس نمی باشد و استان گیلان از این حیث غنی و ثروتمند است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تاسیس بنیاد میرزا کوچک اشاره کرد و افزود: سیاستهای بکار گرفته شده در این دوره متفاوت از گذشته است و تلاش‌مان ایجاد فضای بازی است تا کلیه افراد صاحب فکر، قلم، اندیشه، افکار خود را بیان کنند.

 

وی اضافه کرد: در این دولت تلاشمان عمل به قانون است و ضمن رعایت ارزش‌های دینی، به قانون عمل و از خرده‌گیری ها نیز اجتناب می کنیم.

 

جنتی با بیان اینکه در سال گذشته 72 هزار عنوان کتاب چاپ شده است، گفت: این در حالسیت که در سال 92، 64هزار عنوان کتاب چاپ شده بود.

 

وی به تامین بودجه مجتمع فرهنگی لاهیجان و طاهرگوراب اشاره کرد و افزود: در کشور 20 هزار مسجد دارای کانون فرهنگ و هنر تحت حمایت فرهنگ و ارشاد در حال فعالیت هستند و در سال گذشته دو هزار کانون در مساجد روستایی، شهرستانها و... ایجاد شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: مشکل زمین اداره فرهنگ و ارشاد صومعه‌سرا که مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام است، پیگیری و رفع خواهد شد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران