دیدبان

به اصولگرایان نزدیک می‌شویم تا به مجلس برسیم

به اصولگرایان نزدیک می‌شویم تا به مجلس برسیم

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرده است: اینکه مجلسی شبیه مجلس ششم یا سوم داشته باشیم بعید به نظر می‌رسد مگر اینکه ممیزی‌ها رقیق‌تر شود.

*راهبرد قطعی و اعلامی اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی، همانطور که تاکنون بارها و بارها در کلام چهره‌هایی همچون عبدالله رمضان‌زاده، مرتضی مبلغ، جلایی‌پور، الویری، عرب‌سرخی، پورنجاتی و دیگران بیان شده؛ اصطلاحی جدیدالولاده به نام «پیروزی حداقلی» است.

بر اساس این راهبرد که در شمارگان گذشته بسته گزارش تحلیلی فارس، پیرامون آن اخبار و تحلیل‌هایی ارائه شده است؛ جریان سیاسی خاص حتی در صورت راه نیافتن یک نماینده از مجلس کنونی به مجلس دهم نیز ادعای پیروزی خواهد کرد.

جریان سیاسی خاص که ۱۴ سال است در هیچ انتخاباتی نتوانسته رأی اکثریت مردم ایران را کسب کند؛ تلاش می‌کند تا با این راهبرد، پروژه تجدید حیات خود پس از حوادث سال ۸۸ را به پیش ببرد.

گفتنیست، ناامیدی جریان اصلاحات از پیروزی در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی بارها و بارها بیان شده و حتی از زبان برخی چهره‌ها و تریبون‌های این جریان سیاسی اعلام شده است که انتخابات آینده می‌تواند به مثابه آخرین ایستگاه فعالیت سیاسی این جریان باشد.

از میان معاریف اصلاح‌طلب، فقط محمدرضا عارف و مصطفی کواکبیان بر پیروزی حداکثری اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس آینده تأکید کرده‌اند.

گفتنیست، پروژه برد حداقلی بر این اساس طراحی شده است که جریان اصلاحات بصورتی محرز می‌داند که عمده چهره‌هایش بدلیل ایفای نقش در حوادث سال ۸۸، از فیلتر نظارتی شورای نگهبان برای احراز صلاحیت، عبور نخواهند کرد.

ادعای برخی چهره‌های این جریان برای نزدیک شدن به اصولگرایان نیز مسئله‌ای است که به نظر می‌رسد حتی اگر تلاشی هم برای آن صورت بگیرد، در سرنوشت محتوم جریان اصلاحات، پیرامون انتخابات مجلس دهم، تأثیری نخواهد داشت و این جریان سیاسی باید در مجلس آینده هم به سرشت اقلیتی خود قناعت کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن