دیدبان

«حماس» خواستار کناره‌گیری «عباس» شد

«حماس» خواستار کناره‌گیری «عباس» شد

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، «صلاح البردویل» از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در سخنان اعلام کرد نمی‌توان به نتایج کمیته‌های اداری و قانونی که از دیدارهای اخیر میان حماس و دولت توافق ملی حاصل شده اعتماد کرد زیرا با وتوی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روبرو خواهد شد.

البردویل در گفت‌وگویی با «الرساله» به شدت از عباس انتقاد کرد و گفت: وی بزرگترین مانع در مسیر آشتی داخلی است و در حال حاضر دیکتاتورانه، مشارکت در آشتی را نمی‌پذیرد.

وی در ادامه از عباس خواست هر چه زودتر صحنه سیاسی را ترک کند و افزود وی نه تنها به مسأله فلسطین کمکی نکرده بلکه در تقویت محاصره غزه و تفرقه داخلی سهیم بوده است.

البردویل سپس تصریح کرد: هیچ امیدی وجود ندارد که عباس بخواهد روش خود در قبال مقاومت و غزه را تغییر دهد و آشتی نیاز به توافق‌های جدیدی ندارد.

وی تاکید کرد که عباس با بهانه‌های واهی دولت توافق ملی را از انجام وظایفش در قبال غزه و اجرایی کردن توافق‌ها باز می‌دارد تا هماهنگ با اهداف سیاسی خودش باشد.

البردویل در ادامه «محمود عباس» قاضی تشکیلات خودگردان فلسطین را آلت دست عباس برای اجرای توطئه‌ها و مسموم کردن فضای میان غزه و دولت‌های منطقه‌ای از جمله عربستان دانست و بر رفتن عباس تاکید کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن