دیدبان

رشد صدور مجوز سقط جنین در سال گذشته

رشد صدور مجوز سقط جنین در سال گذشته

به گزارش دیدبان به نقل از مهرخانه، در ۱۱ ماه نخست سال ۹۳ صدور مجوز سقط جنین در کشور ۱۴ درصد بوده که این رقم نسبت به سال ۹۲ رشد ۹.۷ درصدی داشته است.

سال گذشته در ۱۱ ماه نخست، از مجموع هفت هزار و ۶۰۲ درخواست سقط جنین، مجوز سقط پنج هزار و ۵۹۰ جنین توسط سازمان پزشکی قانونی کشور صادر شده است. همچنین تعداد ۵۹۰ نفر پس از تشکیل پرونده دیگر موضوع را پیگیری نکرده‌اند و با سقط هزار و ۴۲۲ جنین دیگر نیز مخالفت شده است.

در این میان سمنان با درخواست ۳۳ مورد برای سقط جنین و گرفتن ۱۸ مجوز، کمترین آمار را به خود اختصاص داده است که از این تعداد به ۱۰ مورد مجوز داده نشده است و ۵ مورد دیگر نیز پرونده خود را پیگیری نکرده‌اند، در مقابل در تهران ۱۵۳۷ مورد برای گرفتن مجوز سقط جنین مراجعه کرده‌اند که از این تعداد برای ۸۰۵ نفر مجوز سقط جنین صادر شده و ۷۳۲ نفر نیز واجد شرایط نبودند.

لازم به ذکر است سازمان پزشکی قانونی کشور، در ۱۱ ماه نخست سال گذشته، ۵۵۰ هزار و ۷۸۳ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۳۸۰ هزار و ۸۸۲ نفر مرد و ۱۶۹ هزار و ۹۰۱ نفر زن بودند.

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های تهران با ۹۹ هزار و ۱۲۶، خراسان رضوی با ۴۶ هزار و ۲۲۴ و اصفهان با ۳۸ هزار و ۷۹۱ بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی با ۲ هزار و ۹۲۱، ایلام با سه هزار و ۶۴۷ و سمنان با چهار هزار و ۵۳۸ نفر کمترین مراجیعین نزاع را داشته‌اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن