دیدبان

اردوگاه‌های داعش برای آموزش شکنجه به کودکان

اردوگاه‌های داعش برای آموزش شکنجه به کودکان

به گزارش دیدبان به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه سومریه‌نیوز، فالح العیساوی، معاون رئیس شورای استانداری الانبار گفت: این استانداری دیداری با حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق داشت و او در جریان این دیدار خواهان مقدمه‌چینی و آمادگی برای آغاز حمله نظامی جهت آزادسازی الانبار از اشغال داعش شد.

العیساوی تصریح کرد که العبادی در این دیدار تاکید کرد که تجهیزات و نیروهای نظامی بسیاری در دوره آتی به الانبار جهت آغاز حمله نظامی برای آزادسازی الانبار فرستاده خواهند شد و همچنین عشایر نیز برای مشارکت در این نبرد مسلح خواهند شد.

وی گفت: بیش از 10 هزار نیرو از عشایر به دست کارشناسان نظامی آمریکایی و عراقی آموزش دیده‌اند و زمانی که این نیروها از سوی دولت مسلح شوند در نبرد آتی مشارکت داده خواهند شد.

رایزنی‌های نیروهای عراقی برای نبرد الانبار و موصل

منابع سیاسی آگاه در مصاحبه با الحیاة گفتند که رایزنی‌های بسیاری توسط محافل سیاسی عراق برای آمادگی دو نبرد الانبار و موصل پیش از فصل تابستان در جریان است.

منابع افزودند: این باور در حال شکل گرفتن است که می‌توان وارد جنگی همزمان یا در زمان نزدیک در این دو استان شد که این نبرد با هماهنگی ارتش و نیروهای پیشمرگ و ائتلاف صورت می‌گیرد.

شناسایی گورستان‌های جدیدی از قربانیان اسپایکر

از سوی دیگر، اتاق عملیات دبیرخانه کابینه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد دیگری از گورستان‌هایی از کشتار دسته جمعی در اسپایکر شناسایی شده است.

در این بیانیه آمده است که تعداد دیگری از گورهای دسته جمعی از قربانیان پایگاه اسپایکر را در منطقه کاخ‌های ریاست‌جمهوری در تکریت شناسایی کرده است.

پیشتر کمیسیون حقیقت‌یاب در مورد جنایت اسپایکر در پارلمان عراق در دوم آوریل 2015 از نزدیک بودن ارائه گزارشی مفصل به پارلمان در مورد رخدادهای جنایت اسپایکر خبر داد که این گزارش شامل اسامی عوامل نفوذی در این جنایت است. اما این کمیته تمایل ندارد تمامی اسامی را از هراس فرار مجرمان فاش کند.

بسیج مردمی: تکریت کاملاً از داعشی‌ها عاری شده است

از سوی دیگر عباس الزیدی، سخنگوی بسیج مردمی اعلام کرد که هیچ نیرویی از داعش در شهر تکریت باقی نمانده است.

الزیدی در کنفرانسی خبری گفت: تمامی مناطق در تکریت از لوث وجود داعش پاکسازی شد و حتی یک متر هم در دست داعش باقی نمانده است و هیچ‌ گونه حضوری از اعضای داعش در داخل شهر تکریت دیده نشده است.

هلاکت 60 داعشی در مرکز الرمادی

نیروهای عراق و عملیات نظامی خود در مرکز الرمادی در استان الانبار در غرب عراق 60 نیروی مسلح داعش را به هلاکت رساندند.

یک نیروی امنیتی در الانبار در این خصوص گفت: نیروهای امنیتی در جریان عملیات نظامی در منطقه طوی در مرکز الرمادی، حمله تروریست‌های داعش را ناکام گذاشتند و توانستند ده‌ها تن از آنها را به هلاکت برسانند. جنگنده‌های عراق نیز دست به حملات هوایی به مواضع تروریست‌های داعش زدند که به هلاکت 60 تروریست انجامید.

همزمان شورای شیوخ الحویجه نیز از کشته شدن علی کریم ملقب به "علی شیمیایی داعش" یکی از برجسته‌ترین اعضای این گروه در ساخت بمب‌های حاوی کلر در شهر تکریت خبر داد.

داعش اردوگاه آموزشی روش‌های شکنجه به کودکان راه انداخت

از سوی دیگر، ساکنان در موصل اعلام کردند که گروه تروریستی داعش چهار اردوگاه را برای آموزش روش‌های شکنجه فیزیکی و روحی به کودکان در شهر موصل اختصاص داده‌اند.

آنها عنوان داشتند: داعش در این اردوگاه‌ها به کودکان و نوجوانان روش‌های سر بریدن و شکنجه فیزیکی و روانی شخصیت‌هایی که با پیوستن به داعش مخالفت کنند آموزش می‌دهد و همچنین آنها را برای درگیری‌های نظامی با نیروهای عراقی در زمان آزادسازی این شهر آماده می‌کند.

10 هزار نیروی «فضایی» (ساختگی و غیرواقعی) در پلیس الانبار

در همین حال، عزیز خلف الطرموز، مشاور امنیت استاندار صلاح‌الدین اعلام کرد که هیاتی عالی‌رتبه از وزارت کشور به این استان آمده‌اند تا در خصوص طرح‌های نظامی در این استان به بررسی بپردازند.

همزمان یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، عنوان داشت که علت سفر این هیات انجام تحقیقات در خصوص وجود بیش از 10 هزار نیروی ساختگی در پلیس الانبار است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن