دیدبان

آغاز خرید تضمینی گندم

آغاز خرید تضمینی گندم

به گزارش دیدبان پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، علی قنبری اظهار داشت: نخستین محموله‌های گندم مربوط به سال زراعی ۹۴‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌- ۱۳۹۳ در جنوب استان کرمان و سیستان و بلوچستان برداشت و تحویل مراکز خرید گندم در این مناطق شد.
وی افزود: به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در زمینه انجام عملیات خرید، در سال جاری خرید تضمینی گندم با عاملیت بانک کشاورزی انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از ایجاد، هماهنگی و آمادگی کامل مراکز خرید و شعب بانک عامل در سراسر کشور خبر داد و افزود: همه ساله خرید تضمینی گندم از اواسط فروردین در جنوب استان فارس شروع و تا آبان ماه ادامه داشت، اما امسال استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان فصل برداشت و خرید تضمینی گندم را آغاز کرده‌اند.

وی اعلام کرد: به منظور رفاه حال گندم کاران، ایجاد سامانه بانک کشاورزی برای خرید تضمینی گندم از بهمن ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و پس از ۲ ماه فعالیت آزمایشی، هم اکنون سامانه خرید این بانک آماده ارائه خدمات به موقع و کارآمد به کشاورزان می‌باشد.

قنبری خاطرنشان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم برای هر کیلوگرم گندم معمولی در سال جاری ۱۱۵۵ تومان و برای گندم دروم ۱۱۸۸ تومان تعیین و در شهریور ماه سال ۹۳ و قبل از شروع فصل کاشت اعلام شده و مراکز خرید در سراسر کشور آمادگی کامل دارند تا تمامی گندم‌های عرضه شده کشاورزان را با نرخ تضمینی خریداری کنند.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری با توجه به بارش‌های خوب اخیر، ترویج و توسعه بخش کشاورزی و حمایت از تولیدات داخلی محصولات کشاورزی و اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی، مقدار گندم بیشتری از کشاورزان به نسبت سال گذشته خریداری شود.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران