دیدبان

اقدامات وحشیانه داعش

اقدامات وحشیانه داعش

به گزارش دیدبان به نقل از العالم ، این شخصِ ۳۳ ساله، که نام مستعار "حمزه" را برای خود برگزیده است، در گفت وگو با روزنامه انگلیسی ایندیپندنت؛ با بیان اینکه دو ماه پیش موفق به فرار شده است، درباره علت فرار خود گفت: آن ها مرا مجبور می کردند کسانی را سر ببرم که آن ها را می شناختم. آن ها همچنین مرتب از من می خواستند به زنان ایزدی تجاوز کنم. به همین سبب تصمیم گرفتم از این گروه جدا شوم.

بر پایه این گزارش، حمزه، تنها شش ماه پس از پیوستن به داعش، تصمیم قطعی خود را برای جدا شدن از داعش گرفت، زیرا ماندن در آن محیط را به مثابه خودکشی می دانست.

وی تاکید کرد که داعش، به هر یک از جنگجویانِ خود، ۴۰۰ هزار دینار عراقی، معادل ۳۴۰ دلار حقوق می دهد و علاوه بر آن، خوراک، بنزین و امکان دسترسی به اینترنتِ آنان را فراهم می کند.

وی گفت: آن ها، در عناصر داعشی این توهم را به وجود می آورند که گروهی از زنان، در انتظار آنان هستند تا با آن ها رابطه جنسی برقرار کنند.

به گفتۀ حمزه، در هفتۀ نخست از ماه دسامبر، عناصر داعش، ۱۳ زن ایزدی را آوردند و یکی از سران داعش سعی کرد ما را قانع کند که تجاوز به این دختران، عملی حلال محسوب می شود تا به این صورت، میل جنسیِ ما را بدون خواندن هرگونه عقدی ارضا کند.

وی افزود: دخترها، با برخی از فرماندهان عقدهای یک هفته ای می بستند و در همان مدت هم فرماندهان می توانستند طلاق بگیرند. آن گاه بعد از مدتی، با دختری دیگر ازدواج می کرد.

حمزه تاکید کرد که داعش، شیوه های خاص خود را برای جذب جوانان دارند و این گونه وانمود می کنند که آیندۀ سازمان بسیار روشن خواهد بود. آن ها می دانستند که چطور از من بهره کشی کنند. آن ها مسابقاتی داخلی برگزار می کنند و به برندگان جایزه می دهند. من دو جایزه مالی برنده شدم و فقط وقتی متوجه وضع خودم شدم که عضوی جدانشدنی از این گروه شده بودم.

حمزه با بیان این که داعش، کاملا از اسلام دور است، خاطر نشان کرد: تعدادی از داعشی ها را می شناسم که به قرص های روانگردان اعتیاد داشتند، تعدادی نیز هوسران و معتاد به مسائل جنسی هستند. مساله دیگری که در این گروه وجود دارد، مبادله زنان با یکدیگر است، که این کارها همگی غیرانسانی هستند. در واقع باورهایی که آن ها مطرح می کنند، نوشتۀ بی ارزشی بیش نیست و در عمل، رفتاری متفاوت دارند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن