دیدبان

گزارش سازمان‌ملل ازقاچاق هروئین در کابل

گزارش سازمان‌ملل ازقاچاق هروئین در کابل

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، با گذشت بیش از ۱۳ سال تلاش ظاهری کشورهای غربی در زمینه مبارزه با مواد مخدر، سازمان ملل گزارش داده که قاچاق هروئین از فرودگاه کابل در سال جاری میلادی (۲۰۱۵) افزایش یافته است.

بر اساس گزارش «اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل»، قاچاق هروئین در افغانستان در سال جاری میلادی افزایش یافته است.
 
مقامات اداره مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل اعلام کردند: بیشترین هروئین کشف شده از مسافرین افغانستان در فرودگاه کابل از کسانی بوده که قصد سفر به هند را داشته‌اند.
 
این مقامات افزودند: عدم وجود هماهنگی در مبارزه با مواد مخدر، یکی از مهمترین دلایل افزایش قاچاق هروئین از فرودگاه کابل به شمار می‌رود و هند در راستای تعقیب قاچاقچیان مواد مخدر، افغانستان را متهم به عدم همکاری مناسب کرده است.
 
بر اساس گزارش اداره مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد، در 8 مورد قاچاق مواد مخدر ثبت شده در در ماه ژانویه سال جاری میلادی، 44 کیلوگرم هروئین کشف و ضبط شده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در ماه ژانویه سال گذشته میلادی به صورت مجموع 50 کیلوگرم هروئین و حشیش در افغانستان کشف شده بود.
 
«مارک کولهون» معاون نماینده اداره مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد در افغانستان گفت: اگرچه میزان هروئین کشف شده در ماه ژانویه سال 2015 میلادی قابل توجه نبوده اما برای جلوگیری از قاچاق این میزان هم نیاز است تا باندهای قاچاق مواد مخدر از بین برده شود.
 
گفتنی است اداره مبارزه با مواد مخدر و جرائم سازمان ملل متحد در سال 2013 میلادی کار خود برای رسیدگی به مسئله قاچاق مواد مخدر در افغانستان را با همکاری پلیس و کارمندان فرودگاه کابل آغاز کرد و به فرودگاه‌های ولایات قندهار، هرات و مزار شریف گسترش داد.
 
یک مقام اداره مبارزه با مواد مخدر هند که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفت: بیشتر کسانی که دست به قاچاق مواد مخدر می زنند به بهانه مداوا به هند سفر می‌‌کنند.
 
این مقامات هندی گفتند که سال گذشته بین اداره مبارزه با مواد مخدر افغانستان و هند همکاری‌های مشترک در فرودگاه کابل آغاز شد اما دوام نیاورد.
 
گزارش سازمان ملل مبنی بر افزایش میزان قاچاق هروئین در حالی منتشر شده که یکی از بهانه‌های آمریکا و متحدانش از حمله نظامی به افغانستان، مبارزه با مواد مخدر بود اما به نظر می‌رسد با توجه به گزارش‌های مختلف منتشر شده، حضور نیروهای خارجی در افغانستان نه تنها موجب ریشه‌کن شدن و یا کاهش تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان نشده بلکه در زمینه‌هایی افزایش نیز یافته است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران