دیدبان

دنیای فکاهی زیباکلام

دنیای فکاهی زیباکلام

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان ، صرفنظر از عدم واکنش دولت به این حاشیه‌سازی‌ها، در این بین زیباکلام که به اظهارنظرهای شاذ و مطرح بودن در تیترها با مخالف‌خوانی‌های همیشگی بدون توجه به درستی یا نادرستی سخنانش شهره است خود را موظف به دفاع از سخنان نادرست یونسی دانسته و با ارسال نامه‌ای به اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سخنان یونسی را با سخن وی و دیگر کسانی که از صدور انقلاب به جهان می‌گویند مقایسه کرده است! این مقایسه و نامه مضحک با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

از جمله داریوش سجادی در این باره نوشته: پدیده سیاست در داخل ایران به اهتمام برخی «مشتبهین» از جمله با همت عالی فردی مانند دکتر صادق زیباکلام بشدت مبتذل شده و مرزهای انحطاط را در نوردیده! متأسفانه زیباکلام در کانون این ابتذال «خواسته یا ناخواسته» خود را مبدل به زنگ تفریح سیاست در ایران کرده تا جائی که علی‌رغم احراز کرسی استادی علوم سیاسی در معتبرترین دانشگاه ایران با قول و فعل خود و بشکلی نامفهوم موجبات تخفیف و تحقیر خود نزد صاحب‌نظران و سیاست‌شناسان را فراهم آورده است و دیگر کمتر معمری در سپهر سیاسی ایران را می‌توان یافت که ایشان را جدی می‌گیرد. نامه اخیر زیباکلام به اسماعیل کوثری و اهتمام ایشان در این نامه به نیت دفاع از علی یونسی و اظهارات شاذ ایشان ناظر بر «هژمونی ایران در منطقه» آخرین نمونه از ملاحت کلامی «دکتر» است.

سجادی ادامه می‌دهد: جناب آقای زیباکلام ظاهراً متوجه این واقعیت توأم با بداهت و صراحت نیستند که معترض اصلی به سخنان ناسنجیده یونسی دولت عراق بود و این وزارت خارجه عراق و «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق بود که در اولویت معترض یونسی و شاذگوئی‌های یونسی شدند! خوب است آقای زیباکلام قبل از آنکه کوثری را مخاطب سؤال قرار دهند خود ابتدا پاسخگوی این پرسش باشند که چرا علی‌رغم آنکه «بقول ایشان» کوثری و هم فکران کوثری همواره به صدور انقلاب اسلامی در عراق مباهات می‌کنند و بدون لکنت و با صراحت این مباهات را در تریبون‌های عمومی ابراز داشته و می‌دارند اما تاکنون ایشان و هم فکران ایشان نه تنها مورد کمترین اعتراض و گلایه‌ای از جانب دولتمردان عراقی واقع نشده بلکه همین هفته گذشته این «هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر عراق بود که به پاس خدمات و زحمات و سلحشوری‌ها و جان‌نثاری‌های سردار قاسم سلیمانی در نبرد با وحوش داعش در تکریت و سلیمانیه خواستار نصب تندیس ایشان در کشورش شد!؟ در حالی که در آن سوی جبهه این یونسی است که بابت بی‌مبالاتی در اظهاراتش مملکت را به هزینه می‌اندازد و موجبات ناخرسندی دولت همسایه می‌شود.
وی خاطرنشان می‌کند: مشکل زیباکلام ناتوانی ایشان در فهم شکاف موجود در حد فاصل «تدلیس یونسی در کلام» با درخواست «تندیس سلیمانی در عراق» نزد عراقیان است! عجزی که در صورت فائق نیامدن «دکتر» بر آن ایشان را علی‌الدوام به ماندن در دنیای فکاهی سیاست محکوم نگاه خواهد داشت.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران