دیدبان
بیان شنیدنی آیت‌الله جوادی آملی درباره تحریم و مذاکرات هسته ای؛

هراس از تحریم‌ها، جفا به قرآن کریم است

هراس از تحریم‌ها، جفا به قرآن کریم است

به گزارش دیدبان به نقل از خبرنامه دانشجویان، آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه آنهایی که مومن هستند راحت اند و هیچ وقت مضطرب نیستند، می گوید: آنطور نیست که آنچه نجس العین است هم روزی نداشته باشد حتی آن هم عائله خداست، تمام مار و عقرب خداوند می فرمایند اینها عائله من هستند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی با این فکر و نظام زندگی کند از تحریم بیگانه هراس ندارد، می گوید: این مخصوص صدر اسلام نیست این بحث روز است؛ آنها فکر می کنند اگر چنانچه ایران را تحریم کنند راه روزی بسته می شود... رزق علم و باطن و روزی را خدا می دهد شما را هم ممکن است با یک سونامی خفه کند... این شهاب سنگ ها اگر بیاید آمریکا چیزی از آنها باقی نمی مانند... ما خیال می کنیم اینها تصادف است.

وی با بیان قیاس نظام سلطه با اقدامات معاویه می گوید: کاری که اینها امروز می کنند کاری است که معاویه دیروز انجام می داد... برای اینکه معجزه اقتصادی شان به هم نخورد گندم ها را به همه نمی دهند... معاویه هم همین گونه بود؛ معاویه در جمعی که معترض وی شده بودند گفت خداوند بنا به حکمت نازل می کند و گفته است باید راضی باشید پس چرا اعتراض می کنید؟ فردی از میان جمعیت گفت معاویه تمام حقایق در مخزن الهی است، ما هم قبول داریم؛ ذات اقدس الهی روزی ما را نازل می کند، ما این را هم قبول داریم اما آنچه خدا برای ما فرستاده، تو در خزینه خود نگه داشتی و ما به همین اعتراض داریم.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به دست اندازی به توسعه انرژی صلح آمیز هسته ای در کشورمان می گوید: به ما فرصت نمی دهند برای انرژی هسته ای که امری، عقلی و صد در صد دینی است استفاده کنیم فتوای همه مراجع این است که ساختن بمب هسته ای حرام است مانند سحر که حرمت دارد این بمب هم همان است... اما برای مصارف هسته ای جلوی ما را گرفته اند! اینها هستند که جلوی رشد را می گیرند... تا می خواهی نفس بکشیم می گویند باید تحت سلطه ما باشید! همین انگلیسی های پلید وقتی به هند می رفتند تا به گاو می رسیدند احترام می گذاشتند اما منابع آنجا را غارت می کردند... می خواهند ملت را در حد همین گاو پرستی نگه دارند... خدا برای مار و عقرب روزی بگذارد اما برای مسلمانان آفریق روزی ندهد؟!

این بخش از درس گفتار ایشان را در ذیل بشنوید::

دانلود

مرتبط‌ها

شیطان به چه کسی کار ندارد؟

عکس/علامه جعفری و شاگرد ژاپنی اش

آیت الله بهجت: خاک بر سر شیعه!

مرحوم دولابی:بزرگ خانه، اگر تکان نخورد خانه محفوظ‌تر است!

حدیث/ سخن امیرالمومنین(ع) درباره فایده نگاه به سبزه زار

هرکس فکر می‌کند ظلم با گفتگو کنار می‌رود، آدم ساده‌ای است