دیدبان

گفتگوی توییتری ظریف و تام کاتن

گفتگوی توییتری ظریف و تام کاتن

دیدبان: شب گذشته محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به نامه ۴۷سناتور آمریکایی واکنش نشان داد.

به گزارش افکارنیوز؛ همزمان با این واکنش، تام کاتن، سناتور جمهوری خواه که این نامه را تنظیم کرده بود، در توییتر خود به واکنش ظریف، واکنش نشان داد و مدعی شد که طبق قانون ایالات متحده آمریکا، لغو توافق هسته ای با ایران در زمان بعد از ریاست جمهوری اوباما، معتقر خواهد بود.







 



۴۷نفر از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای سرگشاده به مقامات ایران هشدار دادند که هرگونه توافق هسته‌ای میان آمریکا و ایران تنها تا پایان دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما دوام خواهد داشت.

این نامه سرگشاده که توسط سناتور تام کاتن تنظیم شده و نیز به امضای مارکو روبیو و تد کروز دو تن از سناتورهای برجسته جمهوریخواه و نامزد کسب پست ریاست جمهوری آینده آمریکا نیز رسیده است هدف آن نه تنها دلسرد کردن ایران برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای است بلکه سناتورها تلاش می‌کنند تا با این نامه کاخ سفید را برای کسب اختیارات بیشتر در مورد توافق هسته‌ای با ایران تحت فشار بگذارند.

بلافاصله، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان درواکنش به نامه اخیر ۴۷ سناتور آمریکایی گفت به اعتقاد ما این نامه هیچ ارزش حقوقی ندارد و صرفاً یک ترفند تبلیغاتی است. جالب‌تر این که در حالی که مذاکرات هنوز به نتیجه نرسیده و توافقی حاصل نشده، گروه‌های فشار در آمریکا آن چنان نگران شده‌اند که با توسل به شیوه‌های غیرمتعارف بیش از هر چیز نشان می‌دهند که همانند نتانیاهو با هر نوع توافقی مخالفند.

او با اظهار تعجب از این که چگونه ممکن است برخی نمایندگان مجلس یک کشور علیه رییس‌جمهور و دولت خود به رهبران کشور دیگری نامه بنویسند، اظهار کرد که نامه سناتورهای مزبور نشان می‌دهد که آن‌ها نه تنها با مقررات حقوق بین‌الملل بیگانه‌اند، بلکه حتی به طور کامل با ریزه‌کاری‌های قانون اساسی خود در مورد اختیارات رییس‌جمهور آمریکا در اجرای سیاست خارجی نیز آشنا نیستند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن