دیدبان
عضو مجمع نمایندگان تهران :

بی تفاوتی دولت نسبت به مشکلات پایتخت

بی تفاوتی دولت نسبت به مشکلات پایتخت

دیدبان: عضو مجمع نمایندگان استان تهران اظهار داشت: تهران دارای معضلات و مسائل خاص خود است که می توان به آلودگی هوا، ترافیک، کارخانه ها و صنایع آلاینده، خودروهای فرسوده و... اشاره کرد.

به گزارش افکارنیوز، فاطمه آلیا با بیان این مطلب گفت: در بدو تشکیل دولت یازدهم موضوع آلودگی هوای تهران و استفاده از بنزین های تولید پتروشیمی های داخل کشور جنبه سیاسی پیدا کرد و باعث اظهار نظرات متفاوت شد به طوری که کیفیت بنزین های وارداتی، استاندارد بودن آنها و ... بارها زیر ذره بین قرار گرفت.

وی افزود: این در حالی است که مقصر اصلی آلودگی هوای پایتخت را باید صنایع و کارخانه های آلاینده، ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی، بنزین و خودروهای بی کیفیت و فرسوده داخلی دانست.

وی تصریح کرد: آلودگی هوای شهر تهران، هزینه های زیادی را به مردم پایتخت تحمیل کرده و متاسفانه سلامت بیماران قلبی، سالمندان، کودکان و ... را به مخاطره انداخته است.
وی درباره وجود صنایع آلاینده در پایتخت به عنوان یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا گفت: بر اساس قانون، کارخانه‌های صنعتی باید در شعاع ۱۲۵کیلومتری پایتخت فعالیت کنند اما وضعیت فعلی نشان می دهد رانت و راه‌های گریز بسیاری از اجرای قانون وجود دارد که سبب ادامه روند این مشکل شده است.

وی خاطر نشان کرد: مجلس باید بر اجرای قانون نظارت کند و در مقابل استاداری نیز موظف است بازرسی‌های لازم را برای عملیاتی شدن این قانون انجام دهد زیرا اکنون حضور و فعالیت کارخانه‌های سیمان و ماسه و سایر صنایع آلاینده در تهران هیچ گونه توجیهی ندارد.
آلیا توضیح داد: جهت وزش باید در تهران از غرب به شرق است، بنابراین تمامی کارخانه‌های صنعتی در غرب تهران باید در فاصله بسیار دور از پایتخت فعالیت کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان تهران جلسات مختلفی با مسوولان وزارت صنعت و معدن و رئیس شهرک‌های صنعتی داشته و این گونه موضوعات را بارها مورد بررسی قرار داده اند اما متاسفانه مسئولان مربوط وزارت صنعت و معدن و استانداری از بار مسوولیت شانه خالی کرده و این مساله را متوجه دیگران می‌ دانند.

وی تاکید کرد: اگر اقدامات مسوولان در زمینه رفع و کاهش آلودگی هوا مناسب بود، اکنون شاهد مرگ های خاموش شهروندان در پایتخت نبودیم بنابراین مسوولان مربوطه بهتر است دست از فضاسازی سیاسی برداشته و برای رفع مشکلات اقدام کنند.

وی درباره بدهی های دولت به مدیریت شهری بیان کرد: بحث مطالبات شهرداری از دولت مختص اکنون نیست بلکه از زمان دولت قبل نیز این مشکل وجود داشت و مجمع نمایندگان تهران نیز بارها این مساله را پیگیری کرده است و به دولت یازدهم نیز تذکراتی در این زمینه داده شده و جلسات مشترکی با شورای شهر برگزار کرده ایم.

وی تاکید کرد: متاسفانه دولت در ۱.۵ سال گذشته نشان داده وقتی مساله در اولویت کاری و برنامه هایش قرار نداشته باشد را در حالت تعلیق نگه می دارد و به مسائل دیگر می پردازد که مساله بدهی های مربوط به توسعه حمل و نقل شهری و مطالبات شهرداری نیز جزو این دسته قرار گرفته و جالب اینکه دولت به صراحت نمی گوید بدهی ها را پرداخت نمی کند بلکه آنها را در حالت تعلیق و بلاتکلیفی قرار داده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن