دیدبان
معاون وزیر اقتصاد:

تیم مبارزه با فساد در گمرک تشکیل داده ام

تیم مبارزه با فساد در گمرک تشکیل داده ام

به گزارش دیدبان به نقل از افکار، معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: ما نباید هر روز بهای تخلف را بپردازیم، بلکه باید بررسی کنیم که منافذ تخلف کجاست و جلوی بروز تخلف را بگیریم.

مسعود کرباسیان در گفت‌وگوی کوتاه با «افکارنیوز» در پاسخ به این پرسش که در زمانی که شما روی کار آمدید، از برخی مفاسد در حوزه گمرک پرده‌برداری کردید. آیا پس از گذشته یک‌سال و نیم می‌توانید از این موضوع دفاع کنید که تخلف در حوزه گمرک به صفر رسیده است؟ اظهار داشت: من نمی‌گویم دیگر اتفاقی نیفتاده است.

وی افزود: جعل فیش، ثبت‌سفارش تقلبی و سوءاستفاده‌ها وجود دارد، اما مسوولیت من این است که هم با تخلف برخورد کنم و هم راه‌های بروز تخلف را ببندم.
رییس‌کل گمرک عنوان کرد: ما نباید هر روز بهای تخلف را بپردازیم و باید بررسی کنیم که منافذ تخلف کجاست. برای مثال، ما یک کمیته مشترک با دیوان محاسبات داریم که از بروز تخلف پیشگیری کنیم؛ نه این‌که هر روز خبررسانی کنیم که چه اتفاقی افتاده است.

کرباسیان تصریح کرد: ممکن است در سیستم بانکی از گردش پول یک تخلفی رخ دهد، اما ما باید ببینیم که نقطه مشکل در کجاست و ریشه‌یابی و کالبدشکافی کنیم.
وی متذکر شد: برای همین من یک تیمی گذاشتم و تمام پرونده‌ها را از ابتدا کالبدشکافی کردیم تا ببینیم مشکلات چیست و راه‌حل‌ها را پیدا کنیم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: از طرف دیگر، به هیات تخلفات گفتیم که تخلفات در چه زمینه‌هایی بوده است و راه‌حل برخورد چیست. یعنی ما هم باید با جرم و تخلف برخورد کنیم و هم این‌که چگونه می‌توانیم جلوی تخلف را بگیریم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن