دیدبان

سینمای آمریکا چگونه ذهن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد؟

سینمای آمریکا چگونه ذهن‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد؟

به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، اخیرا کتاب یکی از کارشناسان هالیوود را مطالعه می‌کردم. این خانم کارشناس که با بسیاری از چهره‌های مطرح سینمایی حشر و نشر دارد، عنوان می‌کند، "کسانی که بیرون از هالیوود هستند فکر می‌کنند تولیدات سینمایی بدون حساب و کتاب است! قطعا اصولی وجود دارد، چون ما در نظام نامه‌ی تولیدات سینمایی صد اصل داریم؛ هر فیلم که مدعی است خیلی آزاد و مستقل تولید شده هم باید حداقل پنج تا ده اصل این نظام نامه را شامل باشد."

معنی این حرف آن است که سردمداران آمریکا، جامعه خود و مردم جهان را از طریق سینما و فرهنگ منشعب از آن مدیریت می کنند، در واقع آنها که در هالیوود، سینمای آمریکا را شکل می دهند، مدیریت جامعه آمریکا را نیز در اختیار دارند. در این میان طبعاً نقش صهیونیست ها و پروتکل های بیست و چهار گانه آنان هم در این عرصه مهم و تعیین کننده است.

اسلام ستیزی، اسلام هراسی و تحمیل فرهنگ آمریکایی و قهرمان بر آمده از آن فرهنگ، جزء جدایی ناپذیر این سینما و فیلم های آن است. همچنین مظلومیت یهود واقلیت بودن آنها در جوامع و بحث هولوکاست به عنوان یک راهبرد در سینمای آمریکا مطرح است.

از زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ایران هراسی نیز به اصول این سینما افزوده شد چراکه تا قبل از فروپاشی شوروی سابق و دوران جنگ سرد، دشمن اصلی جامعه آمریکا علاوه بر اسلام و مسلمانان، بلوک شرق با تفکر مارکسیستی بود.

 


اسکار، سازمانی فرهنگی هنری با اهداف سیاسی

فرمول اصلی تولیدات هالیوود داشتن قهرمان و حداکثر استفاده از فن قصه گویی و داستان پردازی است. طبعا سابقه چهار صد ساله ادبیات دراماتیک و وفور رمان‌ها، امکان انتخاب گسترده ای را در اختیار فیلمسازان هالیوودی قرار داده است. به هر حال حداکثر بودجه، امکانات علمی و صنعتی، دستاوردهای فنی، و پیشرفت های سه دهه اخیر و دستاوردهای فراوان جلوه های بصری، سینمای هالیوود و آثار آن را یکه تاز اکران سینما های جهان ساخته است.

آکادمی سینمایی اسکار به عنوان سازمان پشتیبانی مخفی سینمای هالیوود است که با چند هزار عضو کارشناس، اهداف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حکومت آمریکا را دنبال و پیاده سازی می کند. به عنوان نمونه وقتی قرار است یک ریاست جمهور سیاه پوست وارد کاخ سفید شود، هفت یا هشت سال قبل از آن ایده این اتفاق از طریق سینمای هالیوود مطرح شده و پس از آن باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می‌شود. ساخت فیلم‌های ضد آمریکایی توسط فیلم سازان خالص آمریکایی یکی دیگر از این نمونه هاست در حالی که در تمام فیلم‌ها، حاکمیت آمریکا، ارکان حکومت، دموکراسی و اصول خدشه ناپذیر لیبرال دموکراسی زیر سوال نمی رود. .

در واقع این فیلم ها اینگونه القاء می‌کنند که حکومت و نظام در آمریکا سالم و پا برجا است و حضور مفسدان و ظالمان به صورت مقطعی و گذراست! این امر حتی در آثار مستند سینمایی مطرح همچون فارنهایت ۱۱/۹ که با موضوع انفجار برج های دوقلو ساخته شد، نیز رعایت می شود. به گونه ای که در این فیلم جرج بوش تقلبی مطرح می شود و گویی که او یک عنصر نفوذی در حاکمیت آمریکا است.

به هر صورت اعضاء اسکار در هر سال آثار به نمایش در آمده سینمای آمریکا و دیگر آثار مطرح خارجی که با اهداف سینمای آمریکا نزدیک است را داوری می کنند و در نهایت در مراسم اختتامیه‌ی اسکار برندگان رسما اعلام می شوند. در اثبات سیاسی بودن مراسم اسکار، دو نمونه فیلم "آرگو" در سال های گذشته و فیلم "تک تیرانداز آمریکایی" در سال جاری، اسنادی قطعی و خدشه ناپذیر به‌حساب می‌آیند.برخی تولیدات شاخص ضد ایرانی مانند "بدون دخترم هرگز"، "چهره دشمن"، "سیصد" و ... نشان دیگری از مقاصد غیر فرهنگی و غیر هنری اسکار و هالیوود می باشد.


"تک تیرانداز آمریکایی" و تشویق به مسلمان کُشی

فیلم "تک تیرانداز آمریکایی" که امسال در شش بخش در میان نامزدهای نهایی هشتاد و هفتمین دوره جوایز "اسکار" قرار داشت، با محوریت اسلام هراسی، داستان یک تفنگ دار دریایی آمریکایی است که در عراق و با یک اسلحه تک تیرانداز، بیشترین زن، بچه و مرد عراقی مسلمان را به عنوان دشمن به قتل می‌رساند و بابت تمام این قساوت ها و قتل ها مدال می‌گیرد.

این فیلم را کارگردان و بازیگر معروف وسترن، کلینت ایستوود ساخته که در ظاهر فردی غیر سیاسی وغیر دولتی است اما در اصل او هم همان اهداف تعریف شده را دنبال می‌کند، در واقع تمامی این کارگردانان مانند اسپیلبرگ صهیونیست و دیگر چهره‌های هنری هالیوود در ظاهر و باطن تفکر آمریکایی را باور دارند و همان را تصویر می‌کنند. زمانی که میشل اوباما، همسر باراک اوباما، اعلام جایزه "آرگو" را در اختتامیه چند سال پیش اسکار بر عهده گرفت، برای افراد مردد قطعی شد که اسکار و هالیوود در مسیر سیاست‌های حکومت آمریکا و جزئی از نوازندگان ارکستر فرهنگ آمریکایی می باشند.

اغراق نیست اگر بگوییم موفقیت انقلاب های مخملی در بعضی از کشور های بلوک شرق سابق، مرهون پخش آثار سینمایی خاص هالیوود در آن کشور ها بوده است.

به هر صورت روشن است که مجموعه اسکار، ستارگان هالیوود و دیگر دست اندرکاران این سینما در خدمت اهداف ناحق حکومت استکباری آمریکا و پیروان آن در سراسر جهان هستند و هنر برای آنها تنها ابزاری است در مسیر رسیدن به اهداف شوم خود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن