دیدبان

علاقمندان به ایران این توصیه رهبر انقلاب را جدی بگیرید

علاقمندان به ایران این توصیه رهبر انقلاب را جدی بگیرید

به گزارش دیدبان به نقل از ایران اسلامی، پس از آنکه رهبر معظم انقلاب چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از همه آحاد ملت حتی کسانی که "به هر دلیلی نمی‌خواهند از نظام جمهوری اسلامی حمایت کنند" درخواست کردند که به پای صندوق‌های رای بیایند، در دیدار با مردم آذربایجان به مناسبت سالگرد قیام بیست و نهم بهمن، بار دیگر، توصیه ای مهم را خطاب به تمام مردم ایران حتی کسانی که ممکن است دل در گرو نظام و انقلاب نداشته باشند، مطرح کردند.

ایشان در بخشی از سخنانشان در این دیداردر حالی که برای چندمین بار به مردم سفارش کردند که "متعصّبانه و با تعصّبِ تمام"، مشابه خارجی محصولات داخلی را مصرف نکنند، اظهار داشتند: « یک عدّه متدیّنین فوراً گوش میکنند حرف را، پیغام هم میدهند فلان چیز راکه خارجی است بخریم؟ فلان چیز را نخریم؟ من فقط برای متدیّنین و افرادی که برای حرف ما حجّیّت شرعی قائلند، این را نمیگویم؛ من این حرف را برای هرکسی میگویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ی کشور علاقه‌مند است، به فکر بچّه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند.»

برای بررسی و واکاوی اهمیت این موضوع و اینکه چه وجه تشابهی بین موقعیت کنونی کشور با شرایط به‌غایت حساس پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، می‌توان یافت، به توضیح مختصری در این زمینه می‌پردازیم:

حساسیت انتخابات سال ۹۲ از آن جهت به اوج رسیده بود که دشمن ۴ سال تمام تلاش خود را به کار بسته بود تا مردم رانسبت به نظام و ساز و کار اتخاباتی آن بدبین وبی اعتماد کند. از طرفی حوادث پس از انتخابات ۸۸ هوس فتنه‌انگیزی دوباره را به جان دشمن انداخته بود و باعث شده بود نگاه دوست و دشمن به صندوق های رای دوخته شود. حفظ امنیت و آرامش کشور با حضور تعیین کننده مردم گره خورده و این مشارکت گسترده مردم بود که می‌توانست مصونیت را به معنی واقع کلمه برای مردم ایران به همراه داشته باشد. در نهایت اتقاقی که حاصل شد، حضور متراکم و خیره کننده ملت پای صندوق های رای بود و چشم طمعی که از دشمنان نظام اسلامی به کوری نشانده شد.

اما مقطع کنونی را از آن جهت می‌توان با روزهای باقی مانده به ۲۵ خرداد ۹۲ شبیه دانست که این‌بار هم دوست و دشمن با دقت تمام، عملکرد مردم و مسئولین جمهوری اسلامی را زیر نظر دارند؛

ملت های انقلابی منطقه که خود را میراث دار و ادامه دهنده راه انقلاب اسلامی می‌دانند، چشم دوخته‌اند تا ببینند ملت ایران چگونه پس ازگذشت ۳۶ سال از عمر پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی همچنان استوار ایستاده اند و نظاره گرند تا از ملت ایران بیاموزند که در هیچ شرایطی معامله بر سر اصول و آرمان‌ها پذیرفتنی نیست.

از طرفی دشمنان همیشگی ملت و انقلاب، در حالی که همه ابزار دشمنی خود اعم از تحریم و فشار اقتصادی را به‌کار بسته اند، در انتظار کوچکترین احساس ضعفی از ملت ایران در کمین نشسته اند.

رهبر معظم انقلاب، اما با توجه جایگاه کنونی نظام اسلامی در بین ملت های منطقه و جهان و از طرفی تلاش قدرت های غربی در امتیاز گیری حداکثری از ملت ایران به بهانه تحریم ها، بارها بر تکیه به ظرفیت ها و منابع درونی کشور برای حل مشکلات و رفع اثر تحریم ها تاکید کرده اند.

ایشان بارها بر به کارگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم و فشار های ظالمانه تصریح داشته اند و در کنار توصیه‌های مهمی که خطاب به مسئولان کشور مطرح کرده اند، نکته مهمی را نیز به مردم گوشزد می‌کنند؛ مصرف محصولات داخلی، و جایگزین کردن تولیدات داخل بجای انواع برند و محصولات مشابه خارجی.

این موضوع آنقدر برای توسعه همه جانبه ایران اسلامی به‌خصوص آینده فرزندان و جوانان کشور حائز اهمیت است که رهبر انقلاب تمام ایرانیان وفادار به کشور را مورد خطاب قرار می‌دهند تا به‌جای استفاده از تولیدات دیگر کشورها، متعصّبانه محصولات داخلی را مصرف کنند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران