دیدبان
عزت الله ضرغامی:

قرارداد دو مرحله‌ای در دنیا تست شده و چیزی جز یک فریب نیست

قرارداد دو مرحله‌ای در دنیا تست شده و چیزی جز یک فریب نیست

دیدبان: عزت‌الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه دومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا»، با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا امروز شعاری ملی و جهانی است، گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» امروز یک ذکر است.

وی افزود: ویژگی‌های این شعار برگرفته از ویژگی‌های قیام امام حسین(ع) است که برای ما الگوست و اگر کسانی می‌گویند که قیام سیدالشهداء(ع) برای ما الگو نیست، کار خوبی می‌کنند که سریعاً عذرخواهی می‌کنند. قیام امام حسین(ع) بزرگ‌ترین الگو برای همه تاریخ است.

ضرغامی شعار «مرگ بر آمریکا» را اوج عقلانیت و حاصل اوج‌گیری این شعار را پایمردی، مقاومت و ایثارگری و تحمل سختی‌ها و تحریم‌ها دانست و گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» چکیده و مانیفست تجربه بشری است. این شعار به‌عنوان زبان مشترک همه ملت‌های ضد استکباری است و نمی‌توان با کلمات این شعار بازی کرد.

رئیس سابق رسانه ملی با بیان اینکه با زبان هنر حقیقت‌ها جاودانه می‌شوند و رسوخ پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: یک فیلم یا سریال خوب تأثیر بسزایی بر اذهان می‌گذارد.

وی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها با تکیه بر سرنیزه خود که هالیوود و وسایل جدید فناوری در عرصه اطلاعات است تلاش کردند تا مانع گسترش پیام انقلاب به جهانیان شوند، اما امروز از همان امکانات پیام دین و انقلاب به دنیا وارد می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آمریکا علی‌رغم تلاش گسترده در همه برنامه‌های راهبردی خود شکست خورده و امروز شعار «مرگ بر آمریکا» محقق شده است.

ضرغامی اقدامات امروزه آمریکا را به خودزنی آمریکایی‌ها توصیف کرد و شعار «مرگ بر آمریکا» را شعاری ملی دانست که امروزه در خیلی از کشورهای دنیا علیه آمریکا استفاده می‌شود.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه خودزنی‌های آمریکا ختم به داعش شده است، تأکید کرد: آمریکا با آموزش این گروه‌های تروریستی قصد داشت اسلام انقلابی را از بین ببرد ولی موفق نشد.

ضرغامی در ادامه اظهار داشت: اقدام آمریکایی‌ها مانند کاری بود که فرانکشتاین که پروفسوری دیوانه بود، انجام داد. آمریکایی‌ها فرانکشتاینی خلق کردند و گمان‌شان این بود که با دادن پول به این مخلوق وحشتناک، اسلام انقلابی را حذف می‌کنند، اما عکس این قضیه رخ داد. سوژه اکثر فیلم‌های هالیوود در دهه‌های اخیر طوفان، سیل، زمین‌لرزه و فاجعه‌های دسته‌جمعی است که در آمریکا رخ می‌دهند. این فیلم‌های سینمایی بیانگر حال و روز آمریکایی‌ها هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه داعش مقابل کشور مقتدر ایران شکست خورده است، خاطرنشان کرد: هدف این بود که با داعش مردم را بترسانند، اما مردم عراق با فتوای مراجع و کمک کشور مقتدر ایران داعش را شکست دادند.

وی در ادامه گفت: مضحک است که آمریکا به قصد از بین بردن داعش 30 کشور جهان را دور هم جمع می‌کند. آمریکا از سلاح تحریم که سلاح کهنه‌ای است سعی کرد با سوء‌استفاده، برخی اختلافات بین مردم و مسئولان را بزرگتر کند که موفق نشد.

ضرغامی تصریح کرد: لبه زنگ‌زده شمشیر تحریم آمریکا به‌سمت ماست و مقام معظم رهبری با درایت‌شان لبه تیز این شمشیر را به‌سمت خود آمریکایی‌ها برگرداندند. به همین دلیل مظلومیت و حقانیت ما بیش از پیش آشکار می‌شود. امروز موضوع انرژی هسته‌ای تنها یک بهانه است و آمریکا شرف و اقتدار ما را هدف قرار داده است.

رئیس سابق رسانه ملی اظهار داشت: امروز در عرصه دیپلماسی بین‌المللی وقتی گفت‌وگو می‌کنیم، باید مراقب باشیم که چگونه گفت‌وگو کنیم. وقتی قدم می‌زنیم باید مراقب باشیم که این قدم زدن به یک اباحه‌گری سیاسی توسط دیپلمات‌های ما تبدیل می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به چند گفتگوی خود با وزیر امور خارجه دولت یازدهم، تصریح کرد: یک بار به وزیر خارجه گفتم که شاید برخی موارد را نبینند و اجازه بدهند که ما با بررسی لازم این موارد را توصیه کنیم که بعد از آن یک بار وزیر خارجه چنین توصیه‌ای را پذیرفت.

ضرغامی در ادامه گفت: یک توصیه دیگر به وزیر خارجه این بود که در تصاویری که از مذاکرات با ایران و نماینده آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای پخش می‌شد، نماینده آمریکا در وسط و وزیر خارجه ایران و نماینده آژانس هم در دو طرف او می‌نشستند که این تصویر آمریکا را به‌عنوان بزرگی نشان می‌داد که دو طرف را هدایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تصویر پیام دارد و تأثیرگذاری‌اش صدها برابر کلام و متن است. قرارداد دومرحله‌ای در دنیا تست شده و چیزی جز یک فریب نیست که آمریکا قصد داشت با این شکل قرارداد ما را فریب دهد که مقام معظم رهبری این فریبکاری آمریکا را فاش کردند.

رئیس سابق رسانه ملی در پایان گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» شعار یک ملت است و همه در این شعار اتفاق نظر دارند و با این شعار از مذاکره‌کنندگان حمایت می‌کنند، زیرا آمریکایی‌ها در اوج مذاکرات انواع حرف‌های تحقیرآمیز را به ما می‌گویند. آنچه مهم است شعار «مرگ بر آمریکا» است که از روز اول انقلاب اسلامی مدام تعمیق شده است. مردم درست فهمیدند که همه گرفتاری‌های ما از آمریکاست.

منبع: تسنیم

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن