دیدبان

پیشنهاد نامزدی به آقای معاون اول برای انتخابات 96

پیشنهاد نامزدی به آقای معاون اول برای انتخابات 96

دیدبان: فردی که سالها سابقه نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را داشته، از اقوام یکی از مقامات و عضو موثر یک حزب محوری جریان اصلاحات است تحلیلی راجع به وضعیت حسن روحانی ارایه و نسبت به آینده سیاسی، کاهش قابل توجه محبوبیت اجتماعی وی، ناکارامدی در حوزه اقتصاد و کاهش چسبندگی وی به آیت الله هاشمی رفسنجانی، بهترین گزینه برای انتخابات آینده ریاست جمهوری را اسحاق جهانگیری ذکر کرده است.

وی در تحلیل خود گفته است: اسحاق جهانگیری برای نزدیک شدن به بخش های مهم نظام، بایستی به شدت از برخی نزدیکان خود در زمینه های اقتصادی دوری کرده و به شدت خود را نسبت به جریان فساد اقتصادی حساس نشان دهد.

لازم به ذکر است اصلاح طلبان به شدت در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی در معرض نقد نظام قرار دارند که چرا حساسیت بیشتری نسبت به مسایل سیاسی دارند تا مفاسد اقتصادی.

به لحاظ تاریخی اگر به ۲۰ سال گذشته نگاه کنیم، نمونه‌های کمی وجود دارد یا اصلا مصداقی وجود ندارد که جریان اصلاح‌طلب پیشقراول افشای پرونده‌های فساد مالی شده باشد، در حالی که جریان اصولگرا اگرچه پرونده مبارزه با فسادشان مطلوب نیست اما بسیار پربارتر از جریان اصلاح‌طلب است. اصلاح‌طلبان صرفا درباره موضوعات سیاسی حساسند و در قبال کج‌‌روی‌های اقتصادی اصلا حساسیتی نشان نمی‌دهند.

سال گذشته احمد توکلی نماینده مردم تهران، پرونده ای را با‌عنوان «رانت ۶۵۰ میلیون یورویی در دولت یازدهم» مطرح کرد و بلافاصله دولتی‌ ها واکنش شدید نشان دادند، حتی رییس‌جمهور آن را مقابله با دولت نامید و گفت: «یک جریان سیاسی می‌خواهد علیه دولت پرونده درست کند.»

پرونده فردی مانند بابک زنجانی را اصولگرایان در ابتدا جریان‌سازی کردند که باعث دستگیری وی شد. نامه‌های چهره‌های شاخص و نماینده‌های اصولگرای مجلس موجب مطرح شدن پرونده بابک زنجانی و رسیدگی به پرونده وی شد که اگر بابک زنجانی دستگیر نمی‌شد حتی احتمال فرار او از کشور وجود داشت.

گفته می شود مردم خبرهای بیشتری درباره رانت‌های جدید مثل رانت ۶۵۰ میلیون یورویی می‌شنوند که به یک فرد خاص داده شد. آرام‌آرام این سوال‌ها مطرح می‌شود که رانت بنزین در اختیار چه کسی است؟ در حالی که ما در داخل می‌توانستیم بنزین تولید کنیم چرا بنزین وارد کردیم و چرا بنزین وارداتی آلودگی‌اش بیش از بنزینی است که در داخل تولید می‌شد؟ کدام رانت منجر به این شد که خودکفایی در بنزین با واردات بنزین جا به جا شود؟ چرا در مورد بنزین داخلی این همه هیاهو از سوی رسانه های اصلاح طلب و دولتی وجود دارد اما در مورد ریزگردهای اهواز کمترین صدایی از سازمان محیط زیست شنیده نمی شود؟

تقریبا تمامی پرونده‌های فساد اقتصادی اعم از رحیمی، بابک زنجانی و.. توسط جریان اصولگرا کشف و پیگیری و توسط دستگاه قضایی که منتسب به جریان اصولگراست به‌ سرانجام رسیده است. از پرونده آقای غلامحسین کرباسچی، دانشگاه ‌هاوایی، کرسنت، فساد پتروپارس، شهرام جزایری تا فساد سه هزار میلیارد تومانی در تمامی ‌این موارد جریان اصولگرا سردمدار، مدعی و پیگیری کننده بوده و هزینه‌های قابل‌توجهی نیز پرداخته است.

جریان اصلاح‌طلب نه‌ فقط هیچ مبارزه سازمان‌یافته ‌ای با فساد نکرده است بلکه هیچ اعتراض جدی هم به شکل‌گیری جریان‌های مفسدانه از ناحیه اصلاح‌طلباننکرده است، بلکه برعکس نقاط متعددی وجود دارد که جریان اصلاح‌طلب با استدلال‌های مختلف از فساد اقتصادی دفاع کرده است؛ آخرین نمونه‌اش نیز فساد سه هزار میلیاردی و امیرمنصور آریا بود که مربوط به چند‌ماه پیش است و هنوز فاصله‌ای از آن نگرفتیم. روزنامه‌های اصلاح‌طلب از او به‌عنوان کارآفرین بزرگ یاد کردند، با خانواده‌اش مصاحبه کردند و تلاش داشتند مظلوم‌نمایی کنند و هرگز ما ندیدیم که در هیچ موردی یک مفسده بزرگ اقتصادی را مورد یک حمله رسانه‌ای یا سیاسی سازمان‌یافته خود قرار دهند.

یکی از راه‌ها و علایم مهمی‌ که اسحاق جهانگیری می خواهد خود را به نظام عرضه کند این است که تاکید نماید: «عدالت‌خواه و ضد فساد است.»

منبع: جهان

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن