دیدبان

افزایش تعرفه‌ به مردم آسیب می‌زند

افزایش تعرفه‌ به مردم آسیب می‌زند

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود موارد مختلف افزایش تعرفه و عوارض در لایحه بودجه سال 1394، اظهار داشت: افزایش تعرفه و عوارض در حوزه‌های مختلف فشار به مردم و خالی کردن سفره آنهاست.
 
وی افزود: شاهد تبصره‌ها و بندهایی خصوصاً در تبصره‌های الحاقی به لایحه بودجه 1394 هستیم که به دنبال افزایش تعرفه‌ها و عوارض در زمینه‌های مختلف است اما اگر این تبصره‌ها رأی بیاورد مفهومی جزء فشار به مردم و افزایش هزینه‌های آنان ندارد.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: افزایش نامتعارف حامل‌های انرژی نیز علاوه بر فشار به مردم، بالا رفتن تورم در کشور را به دنبال دارد؛ نمایندگان مجلس و دولتمردان به دنبال کاهش تورم و کمتر کردن فشار به مردم هستند اما پیشنهاداتی که اکنون در صحن علنی در حال بحث است و سیاست افزایش عوارض و تعرفه‌ها را دنبال می‌کند جزء آسیب به مردم نتیجه‌ای نخواهد داشت.
 
وی یادآور شد: وضعیت کشور اکنون در مرحله‌ای است که به سمت کاهش تورم و بالا رفتن رشد اقتصادی هستیم لذا در صورتی که سیاست افزایش تعرفه‌ها و عوارض باشیم و در اصل بخواهیم برای بستن بودجه سال آینده به برداشت از جیب مردم فکر کنیم، تورم در کشور بالا خواهد رفت و در نتیجه تولید کشور مختل و به تبع آن شاهد کاهش رشد اقتصادی کشور خواهیم بود.
 
کاتب بر همین اساس تأکید کرد: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود اجازه ندهند با چنین سیاست‌هایی فشار بیش از اندازه به مردم خصوصاً اقشار متوسط و آسیب‌پذیر جامعه وارد شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن