دیدبان

تروریست چچنی داعش از پا افتاد

تروریست چچنی داعش از پا افتاد

به گزارش دیدبان به نقل از العالم ، "عمر چچنی" که در درگیری های شهر مرزی عین العرب ترکش های زیادی به بدنش اصابت کرد و از ناحیه لگن به شدت مجروح شد از میدان به در شده و دیگر توان مبارزه ندارد.

داعش خبر مجروح شدن او را با تمام توان مخفی کرد و فقط تعدادی از اعضای داعش که شاهد مجروح شدن او بودند از این خبر آگاه هستند.

یک منبع آگاه به نشریه الاخبار لبنان گفت: هنگام مجروح شدن این تروریست، به دلیل شدت درگیری ها امکان انتقال وی به مرکز درمانی وجود نداشته است.

این شخص که در صف تروریست ها می جنگید و اکنون از داعش جدا شده و به روستای خود در حومه حلب بازگشته است می گوید، پس از مجروح شدن چچنی به ما گفتند که جراحت او شدید نیست و او در قید حیات است و بعد از مدت کوتاهی برای فرماندهی درگیری ها باز می گردد.

وی می افزاید: در ابتدا از ما خواستند برای حفظ مسیر درگیری ها این خبر را افشا نکنیم و پس از مدتی که ابهامات درباره وضعیت سلامتی و زمان بازگشت چچنی زیاد شد، این درخواست ها تبدیل به تهدید شد.
این عضو سابق داعش خاطرنشان کرده که اخبار متناقضی درباره وضعیت چچنی وجود دارد؛ برخی معتقدند او مرده است و شماری دیگر می گویند که زنده است اما توان حرکت ندارد.

"تارخان باتیران شویلی" معروف به عمر چچنی از مهمترین نام هایی است که در جنگ سوریه مطرح شد؛ وی از اتباع گرجستان است که اواخر سال ۲۰۱۱ از طریق مرز ترکیه وارد سوریه شد و به زعم خود قصد داشت "علیه روس ها و هم پیمان بعثی آنها که در کافر بودن دست کمی از کمونیست ها ندارد جهاد کند".

وی در مارس ۲۰۱۳ گروه موسوم به "ارتش مهاجرین و انصار" را تشکیل داد و به عمر قفقازی معروف شد اما خودش این نام را به عمر چچنی تغییر داد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران