دیدبان

وصول مالیات‌ از فراریان مالیاتی

وصول مالیات‌ از فراریان مالیاتی

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و داراییشب گذشته و در حاشیه رونمایی از شاخصهای جدید بورس در جمع خبرنگاران گفت: توقع دولت این است که نرخ سود سپرده‌های بانکی متناسب با تورم کاهش یابد.

وی ادامه داد: اگر در شرایطی باشیم که بانک های منضبط مصوبات و توافقات را اجرا کنند، اما موسسات مالی غیرمنضبط آن را اجرا نکنند، مشکلات جدیدی را ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بانک مرکزی به صورت جدی با موسسات مالی غیرمنضبط و غیرمجاز مقابله می‌کند و این موسسات یا باید تحت نظارت بانک مرکزی قرار گیرند و یا اینکه منحل شوند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: بالا بودن نرخ سودن شانه این است که در بازارهای مالی شرایط اضافه عرضه و یا کمبود عرضه منابع را داریم و برای رفع این مشکل باید تنگنای اعتباری را مرتفع کنیم.
وی ادامه داد: با ایجاد این شرایط این امکان فراهم می‌شود که بانک ها بتوانند عرضه منابع را افزایش دهند و در آن صورت شاهد کاهش نرخ سپرده و تسهیلات خواهیم بود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی با اشاره به وضعیت مطالبات معوق بانک‌ها گفت: کمیته‌هایی در نظام بانکی و بانک مرکزی تشکیل شده و بانک مرکزی به صورت جدی مشغول مطالعه مطالبات معوق است، تا بدهکاران خوش حساب و بدحساب منفک شوند.

طیب نیا در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر راه کارهای وزارت اقتصاد برای افزایش درآمد مالیاتی همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند، چیست گفت: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند یکی از درآمدهای مهم کشور درآمد مالیاتی است، به همین دلیل طرح جامع مالیاتی در سازمان امور مالیاتی در دست اجرا است که با استفاده از روش‌ها و فناوری‌های جدید با اصلاح شیوه‌ها و رویه‌های تشخیص و وصول مالیات سعی داریم تا مالیات را براساس اطلاعات واقعی به‌دست آید.

طیب‌نیا افزود:‌ قصد داریم مالیات‌های جدید از محل شناسایی کسانی که از پرداخت مالیات فرار می‌کنند وصول شود و در آینده بنا داریم با انجام اقداماتی، فشار مالیات را بر تولید و درآمد کاهش دهیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن