دیدبان

اسطوره امام حسین(ع) رنگ باخته است!

اسطوره امام حسین(ع) رنگ باخته است!

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان ، یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای که درصدد جلب «اعتماد» بیگانگان است روز یکشنبه سوم اسفند ماه گفت‌‌وگوی خود با ابراهیم اصغرزاده با موضوع «سبک زندگی و فعالیت دانشجویی» در دهه ۵۰ را به چاپ رسانده است.

خبرنگار اعتماد در بخشی از این مصاحبه پس از معرفی امام حسین(ع) به عنوان اسطوره‌ای در فرهنگ مذهبی جامعه توسط مصاحبه‌شونده می‌گوید: این اسطوره‌ها به نظر می‌رسد رنگ باخته‌اند و برای نسل امروزی آن‌قدری که شما می‌گویید اهمیت ندارند!

البته این پایان ماجرای مصاحبه روزنامه مذکور نیست چرا که در ادامه این مصاحبه ابراهیم اصغرزاده نیز برای آنکه بتواند ارادت خود را به جریانات سوخته افراطیون اصلاح‌طلب ابراز نماید کار اغتشاشگران در سال ۸۸ را از خودگذشتگی می‌نامد و می‌گوید: بحث اصلی ما این است که به عنوان مثال پس از پایان دولت اصلاحات باید همه چیز به یک حالت منطقی، معقول و حسابگرانه برگشته باشد، پس چرا در انتخابات ۸۸ مجددا با یک وضع رمانتیک و آرمانگرایانه بسیار شدید مواجه بودیم؟ تصور ما این بود که جوانان حاضر به این از خودگذشتگی نیستند. پس چه چیز اینجا بازتولید شده است؟ این نشان می‌دهد که نگاه آرمان‌خواه خودش را بازتولید می‌کند و در واقع امر جامعه در مقابل دوگانه‌های قربانی- متجاوز و معصوم- متجاوز قرار می‌گیرد و در این بین قهرمان متولد می‌شود.

در ادامه این به اصطلاح گفت‌وگو نیز خبرنگار روزنامه مذکور با مطرح کردن این سوال بار دیگر از تفکرات غرب‌زده این روزنامه حامی فتنه رونمایی می‌کند: اما همین نسلی که می‌گویید با برخورد مواجه شد و عقب کشید و دیگر برایش مسائلی که در سال ۷۸ یا ۸۸ یا نظایر آن پیش آمد، حالت نوستالژیک و شاید یک تراژدی تلقی می‌شود. چرا ما از آن هیاهو به این سکوت رسیدیم؟
حال باید دید کما فی‌السابق وزارت ارشاد و مدعی‌العموم با این توهین روزنامه مذکور چگونه برخورد می‌نماید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن