دیدبان

اجتنبوا من مواضع التهم آقای شیخ، جناب دکتر!

اجتنبوا من مواضع التهم آقای شیخ، جناب دکتر!

به گزارش دیدبان به نقل از رویش، در یادداشتی که هفدهم مردادماه نود در رسانه ها منتشر گردید تذکری خطاب به رئیس جمهور وقت محمود احمدی نژاد آمده بود که به سابقه آن تذکر به سیدمحمد خاتمی نیز اشاره گردیده بود و اکنون نیاز است به حسن روحانی نیز گفته شود، لذا ابتدا به بخشهایی از آن متن اشاره میکنم:
".... مراد بنده حمایت هدایت‌گرانه و پدرانه رهبر انقلاب بود از رئیس جمهور- که به دلیل شیک پوشی به مردِ عبا شکلاتی معروف شده بود - و دولت اصلاحات و متأسفانه عدم توجه آنها به اهمیت این حمایتها و هدایتها و البته تأثیرگذاری بعضی ساده لوحان و فریب خوردگان از منافقین و فرقه ملی‌گرایان بر ذهن و عملکردشان، که شما صاحب 20 میلیون رأی در مقابل حداکثر 7 میلیون رأی مردم به نظام و رهبری هستید و می‌توانید در مقابل ایشان بایستید و مطالبات فرا قانونی و بعضا غیرقانونی خود را به کرسی بنشانید و اما به هر دلیلی، نجابت و انتساب به نسب پاک، تاثیر نهی از منکر دیگران، جبن و ترس و یا ... ایشان سر سلامت از آن میدان به در برد و البته امتحانهای بعدی الهی روز به روز سخت‌تر و توان بشر رو به تحلیل است و انسان ضعیف‌تر که خدایش به حق اجدادش عاقبش به خیر کند. بگذریم ...
در آن حال و هوای ده چهارده سال پیش بود که نگارنده، نامه‌ای خطاب به جناب ایشان نوشته و با اشاره به داستان معروف خیاطان شیاد که در ملک سلطانی که عاشق لباسهای نو و زربافت بود وارد شدند و خود را بهترین خیاطان زمان معرفی نمودند تا آنجا که لباس عریانی به تن سلطان نموده و او را مضحکه خاص و عام نمودند و هیچکس از ترس تهمت حرام زدگی جرأت گفتن نداشت تا اینکه در این سکوت جهالت آمیز پسرکی ساده دل فریاد برآورد که سلطان لخت است و تکرار کرد تا یخ جهالت بشکند و همگان بدانند که ردای عزت و سلطانی را نباید به تحریک هر شیادی با خفت عریانی عوض نمود، به مردِ عباشکلاتی توصیه نمودم که فریب شیادان را نخورد و ردای عزتی که مردم در انتخابات و رهبر انقلاب در پیام تبریک و حمایت‌های هدایتگرانه‌اش از ایشان بر تنش نمود را با لختی و خفت جدا شدن از آنها معاوضه ننماید و شاید آن نامه بتواند مصداق همان نهی از منکر دیگران باشد برای مرد عباشکلاتی. بگذریم ...

و اما امروز هم می‌گوییم همان که رهبر گفت: اجتنبوا من مواضع التهم آقای شیخ آقای دکتر توهم.
و می‌گوییم که مردم به شعارهای انقلابی و نه قهر سیاسی و استبداد رأی، پاکدستی و نه حاشیه امن و خط قرمز، صداقت و نه آمارهای جابجا، شجاعت و نه انتهار و لجبازی ، تخصص و کارآمدی و نه رفیق بازی و مرید و مراد پروری، انتقادپذیری و پاسخگویی و نه اتهام زنی و فرافکنی رأی دادند. "
و اکنون هم به جناب شما که حتی همان درصد و اختلاف بالای رآی را هم ندارید و متأسفانه هنوز هم لازم است صداوسیما به غلط برای ترغیب مردم وفادار به انقلاب به شرکت در مراسم استقبالتان حضور در این مراسم را به بیعت به نظام و امام ورهبر گره بزند تا جمعیتی فراهم آید عرض میکنم فریب شیادان داخلی و خارجی را نخورید، حواستان به مطالبات واقعی واساسی مردم و رهبری باشد، نصیحت و خیرخواهی منتقدان دلسوز را بشنوید وبه کار بندید، از اسلاف خود عبرت گیرید که لجبازی و تبدیل حواشی به متن و به جای عذرخواهی، انکار و إصرار بر اشتباهات خود و اسفندیاران و آشنایان وظریفان اطراف خود عاقبت خوشی ندارد و از حافظه تاریخی ملت هوشیار پاک نمیشود، از پیرمردها و با تجربه ها مشورت گیرید اما با انرژی و نشاط جوانان کارها را به پیش ببرید. در مدیریت بخشهای اقتصادی دولتتان به جای تجار و سرمایه داران بعضا مرتبط با فتنه گران از تولیدکنندگان و مدیران جهادی بهره ببرید که قطعا شما هم معتقدید که از دستمال آلوده نمیتوان انتظار پاکیزگی داشت!
و می گوییم که مردم به شعارهای اساسی و اعتدالی و نه وادادگی، صداقت و عذرخواهی از خطا و نه ابهام و تمسخر منتقدین، رفق و مهر با دوستان و نه عصبانیت و توهین به آنها، شدت و غلظت با دشمنان و نه عقب نشینی و همراهی با آنان، اعتماد به نیروی داخلی و نه اتکا مطلق به بیگانه، مذاکره و توافق عزتمندانه و نه هر توافقی ولو بد، گردش چرخ زندگی مردم و نه توقف چرخ عزت ملی، عزیز شدن گذرنامه ایرانی و نه عدم پذیرش نماینده رییس جمهور در سرزمین یانکی ها، اداره قانونمدارانه، عاقلانه و مدبرانه أمور و نه تقاضای نخ نما و تکراری رفراندوم و اختیارات فراقانونی و ... رأی دادند.
و البته تازه ترین شاهد این مدعا نظرسنجی اخیر سایت رویش نیوز به مناسبت سفر جنابتان به اصفهان است که در زمان نگارش این متن بیش از 80% شرکت کنندگان در مطالبات ملی خواستار بهبود وضع معیشت با اقتصاد مقاومتی و حفظ عزت در مذاکرات بودند و البته مطالب کامنتهای ذیل نظرسنجی نیز در خور توجه بود.( اینجا)
پس مواظب لباسمان باشیم که لختمان نکنند از تمام مکارممان.
لباس عریانی بیفکن و ردای عزت ببر داشته باش.
و اما در آخر از باب شکر نعمت بد نیست بگویم که بنده به لطف خدا بدنی سالم و بهره ای از عقل و سواد داشته و به مدد ثبت أحوال یک شناسنامه و حتی گذرنامه و گواهینامه رانندگی ایرانی هم دارم. البته خدا را شکر مانند بعضی آقایان و آقازاده ها دو تابعیتی و دو شناسنامه ای نیستم، دیپلمات و حقوقدان هم نیستم و البته آرزو داشتم چون سردار عزیز سلیمانی، سرهنگ و مایه عزت ایران و اسلام بودم که نیستم و اما افتخارم انشاء لله این است که چون مقتدایم یک انقلابی باشم و بمانم و از شما و اسفندیاران و آشنایان و ظریفانتان هم می خواهم علاوه بر حقوقدان و دیپلمات، انقلابی هم باشید.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن